CaptainPsycho Postat 21 april 2019 Postat 21 april 2019 (redigerat) Hejsan! Helt plötsligt hittar inte mitt Apogee One v2 min externa mikrofon. När jag klickar på ratten på ljudkortet hoppar den över mikrofonsymbolen. Har inte ändrat en enda inställning... Please! Jag behöver spela in nu!! Redigerat 24 april 2019 av CHAE Redigerad rubbe
peterT Postat 21 april 2019 Postat 21 april 2019 Har du startat om datorn? Mac pc? Prova byt usb-port.
CaptainPsycho Postat 22 april 2019 Trådstartare Postat 22 april 2019 8 timmar sedan, peterT säger: Har du startat om datorn? Mac pc? Prova byt usb-port. Mac.... och har startat om allt och bytt USB-port.
Erik dP Postat 22 april 2019 Postat 22 april 2019 Det finns ju en mjukvara från Apogee man kan ladda ner och styra den från dator/padda.
CaptainPsycho Postat 22 april 2019 Trådstartare Postat 22 april 2019 4 timmar sedan, Erik dP säger: Det finns ju en mjukvara från Apogee man kan ladda ner och styra den från dator/padda. Vet du vad den heter... eller är det Maestro du tänker på?
Erik dP Postat 22 april 2019 Postat 22 april 2019 (redigerat) Har för mig den heter så. Jag har ingen större erfarenhet av programmet. Jag hade den första Apogee One (till min IPad) och programmet funkade inte till den eftersom den första One inte officiellt skulle funka med IPad, vilket den ändå gjorde. GarageBand gick att använda för att göra inställningar till den. Om du har en IPad med GarageBand kan du ju testa att byta ingång. Redigerat 22 april 2019 av Erik dP
JakobP Postat 22 april 2019 Postat 22 april 2019 Ska väl gå att välja micen i Maestro om inte annat ? Annars kanske det är något knas med breakoutkabeln.., hoppar den över instrumentingången också om du kopplar från kabeln ? (Gissar bara här)
CaptainPsycho Postat 22 april 2019 Trådstartare Postat 22 april 2019 Jag kör en Mac Book + Logic X... Den hoppar inte över instrumentingången (har dock inte testat om den tar in ljud). Det är bara externa micken som inte lyser och som inte tar in ljud. Har testat att byta kabel också nu...inget hjälper...:(
Erik dP Postat 24 april 2019 Postat 24 april 2019 Förklara gärna hur. Om ngn annan får samma problem...
CaptainPsycho Postat 24 april 2019 Trådstartare Postat 24 april 2019 34 minuter sedan, Erik dP säger: Förklara gärna hur. Om ngn annan får samma problem... Ja, det var ju en bra idé...:) Jag fick först inte Maestro att funka. Fick rensa hårddisken och sedan ladda ner på nytt. Helt plötsligt funkade Maestro och då kunde jag där ändra förinställd mikrofon till min externa. Varför det hade blivit så vet jag inte. Kan ha varit att systemet slog bakut när min hårddisk var överfull. Fick väldigt snabb och detaljerad hjälp från Apogees support by the way. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.