Emil Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 Hej allesammans nu har jag äntligen fått ihop min hemstudio som planerats hela våren! Fan va skoj det är! Det här är vad jag köpt: Powermac G5 2x2.5 GHz, 1 GB RAM (Ska väl uppgradera RAM-minnet om inte allt för länge) Presonus Firebox firewire-ljudkort TSM MT47 Stormembrans rörmik Shure SM-57 Tapco S5 monitorer M-Audio keystation 49e 2 gamla skärmar som jag fått gratis +div kablar och tillbehör Funderar på att i en nära framtid köpa antingen en portastudio för att spela in trummor i replokalen eller ett dig.trumset
lavrell Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 Jaha, hej på dig du. så bra dator men så enkla monitorer? fy fy .. 😠
Emil Postat 1 maj 2005 Trådstartare Postat 1 maj 2005 (redigerat) Jag ville ha en dator som räcker länge, fick dessutom ett bra pris från Provektum genom farsan som handlat där mycket. Har hunnit med att spela in och grovmixa två produktioner och dom har låtit jäkligt bra både i bergsprängaren, hifianläggningen och iPoden så jag är faktiskt rätt nöjd med monitorerna. TSM MT47:an lät väldigt bra i Garageband med inställningen "male basic". Ruggigt snabbt och enkelt. Redigerat 1 maj 2005 av Phobos
rainydays Postat 2 maj 2005 Postat 2 maj 2005 Funderar på att i en nära framtid köpa antingen en portastudio för att spela in trummor i replokalen eller ett dig.trumset Lite dumt att du inte köpte en FirePod direkt då. Så kunde du ställa ner en gammal skruttdator i replokalen med en brännare och firewirekort. Tagit dit firepoden, spelat in trummorna, bränt ner, och gått hem med firepod och trumspår 😉 Men en porta funkar ju det med. Lite dyrare bara om man ska ha lika bra kvalité.
Emil Postat 2 maj 2005 Trådstartare Postat 2 maj 2005 Rainydays: Jag hade tänkt att göra så från början och använda min Powerbook G3 men den var för vek för att klara av att spela in på 8 kanaler samtidigt utan en massa krångel. Så det vär lite synd. Tänkte väl mestadels spela in olika typer av gitarrbaserad musik typ rock, pop, singer songwriter, country, metal, punk...allt möjligt. Tanken var och är att jag nästan skulle kunna spela in enklare album och annat. Åtminstone väldigt bra demos.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.