Rakim Postat 7 april 2019 Postat 7 april 2019 (redigerat) Hej på er! Jag har en studio som jag köpte 2009. Ett par ESI monitorer, ett ljudkort ESI U46 XL, och en RODE mic. När jag provade det funkade det klockrent då. (2009) på min Macbook Pro. Använde grejerna bara ett par ggr dock så allt är som nytt. Nu när jag tagit fram sakerna igen, så får jag inte ut nåt ljud ur högtalarna. Datorn hittar ju ljudkortet uppenbarligen, för man kan switcha till detta från "inbyggt" ljudkort. Känns som jag gör nåt banalt fel, men kan inte komma på vad? Vore väääääääldigt tacksam för hjälp! MVH Ray Redigerat 9 april 2019 av CHAE
JakobP Postat 7 april 2019 Postat 7 april 2019 Fortfarande mac du kör ? ingår det någon mixer-programvara till ljudkortet ? Om inte borde du kunna ställa nivåer på inputs och outputs i macens Ljud-/MIDI-inställningar under Verktygsprogram.
Rakim Postat 7 april 2019 Trådstartare Postat 7 april 2019 ja jag kör mac. Men min son kommer ta över studion, han kör PC. Följde med en istall-CD, fast bara för PC. Men jag ska testa o labba lite. Något som är oerhört skumt är att när jag switchar över till ljudkortet, från det inbyggda, så slutar ex. youtube att spela upp. Då står den bara o laddar. Borde ju inte ha någon inverkan, men det har det ju uppenbarligen på ljudkortet? Ska testa ditt tips, hör av mig! Tack så länge!
Rakim Postat 8 april 2019 Trådstartare Postat 8 april 2019 Får det inte att funka.....vad är felet tro? När jag köpte grejjerna, ljudkort monitorer etc. 2009 så funkade det klockrent på min macbook pro, men nu när jag väljer U46 som in och utgång så funkar det inte. Kan det vara nåt drivrutinsproblem eller nåt? Heeelp!
JakobP Postat 8 april 2019 Postat 8 april 2019 Finns en "Control Panel" för mac på ESI:s hemsida att ladda ner, prova med den.
Rakim Postat 9 april 2019 Trådstartare Postat 9 april 2019 Hej, testade att byta dator helt enkelt, och det funkade. Det va operativsystemet som inte stödde kortet, men på min nyare mac funkar det klockrent på. Tack för hjälpen iaf JakobP!
JakobP Postat 9 april 2019 Postat 9 april 2019 Aha, trodde att du använde samma mac som när det funkade tidigare... Fint att du fick det att funka ! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.