Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allesammans nu har jag äntligen fått ihop min första hemstudio och har idag gjort en låt i Cubase LE. Fan va kul och det blir oväntat bra ljud, nästan proffskvalité!

Ett problem dock, när jag ska mixa ner till ett stereospår så säger Cubase att "the left and right locators must be set". Vad är det och hur gör jag? Tacksam för snabbt svar.

Annons
Postat

Det är dom 2 lodräta strecken markerade med ett L och ett R överst, (vänstra och högra) som normalt används för att markera var loopen börjar och slutar när du lyssnar på samma stycke om och om igen. Det som befinner innanför loopen och ej är mutat mixas.

Postat

Tack så mycket för det snabba svaret! Det blir grymt bra det här Presonus firepod är ett firewirekort ja måste rekomendera, jäkligt bra micförstärkare för pengarna. TSM M47 har förövrigt låtit skitbra nästan helt omixad och utan effekter.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.