jakob bille Postat 5 mars 2019 Postat 5 mars 2019 hej alla vänliga kritikgivare, dom som vill kan ge feedback på denna demo jag jobbat med,
crillemannen Postat 5 mars 2019 Postat 5 mars 2019 Jag säger som jag brukar säga.. Sådan här musik (och musik i allmänhet) utan sång säger mig inte så mycket. Allt handlar om toplinen i popmusik. I alla fall för mig. Så kom tillbaka när du har demo sång så blir det lättare att säga något (y)
candybag Postat 5 mars 2019 Postat 5 mars 2019 Du postar låten klockan 12 en vardag och förväntar dig svar till kl 7 på kvällen!? 😄 Vanligt folk jobbar, kommer hem och lagar middag den tiden. Medan du väntade kunde du istället t ex lagt kommentarer på liknande producenter, måste vara minst 4-5 stycken här som proddar samma genre. Ni får bilda ormgrop 🙂 Jag har inte mycket att komma med annars. Tycker det du gör låter bra, du ligger på helt rätt bana. Fortsätt så! Trist med ofärdiga låtar bara...
jakob bille Postat 6 mars 2019 Trådstartare Postat 6 mars 2019 17 timmar sedan, candybag säger: Du postar låten klockan 12 en vardag och förväntar dig svar till kl 7 på kvällen!? 😄 Vanligt folk jobbar, kommer hem och lagar middag den tiden. Medan du väntade kunde du istället t ex lagt kommentarer på liknande producenter, måste vara minst 4-5 stycken här som proddar samma genre. Ni får bilda ormgrop 🙂 Jag har inte mycket att komma med annars. Tycker det du gör låter bra, du ligger på helt rätt bana. Fortsätt så! Trist med ofärdiga låtar bara... tack för svar :D, kul att du gillar det, jobbar på hela verisionen nu faktiskt, har inte hittat något bra ställa att få acapellas från doc eller hur man pitchar den i rätt ton art, tänkte inte på att jag postade så tidigt, dom andra hade fått så många svar.
JoannaD Postat 7 mars 2019 Postat 7 mars 2019 Hej du! Refrängen elr droppet där är ju riktigt nice! Som nämnts, det är himla svårt att säga något innan om hur det egentligen låter/kan låta då det uppenbarligen ska var sång där. Istället för att leta acapellor kan du ju kolla in om någon vill sjunga, kolla in en reddit-tråd som heter needvocals. Tips. 🙂 Lycka till med låten! Joanna
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.