leopard Postat 24 februari 2019 Postat 24 februari 2019 hej! mina kontakt spår i logic låter inget när jag spelar. i piano roll kommer det dock ljud när jag trycker på ett midi event. logic instrumenten låter som vanligt när man spelar. har ni nån ide vad det kan bero på? mvh
JakobP Postat 24 februari 2019 Postat 24 februari 2019 Kolla så att ditt keyboard är inställt att skicka midi på kanal 1 ?
leopard Postat 25 februari 2019 Trådstartare Postat 25 februari 2019 vart ser man det? logic registrerar i alla fall att det kommer midisignaler när man spelar
JakobP Postat 25 februari 2019 Postat 25 februari 2019 Spela in en snutt, dubbelklicka sen en not i pianorullen så visas den i event list, där du ser position, kanal, pitch, velocity och längd på den.
leopard Postat 27 februari 2019 Trådstartare Postat 27 februari 2019 nu löste det sig. jag tryckte på plus och minus samtidigt på keyboarden. Jag tror att det resetade midikanalen. tack för hjälpen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.