Jump to content
Annons

Addic59 - Enya Moll

Låter det ok?  

11 röster

1. 1. Låter det ok?

• Ja
      4
    • Nej
      1
    • Nästan
      3

Recommended Posts

Morsning. För ca 10 år sedan såg jag en konsert med denna låt. De spelade altså en cover. Och jag vet inte alls vad låten heter eller bandet heller. Vet ni vem som skrivit denna låt? Spelade in den nu i en helt annan tappning men hoppas ni gillar den.

* LÅTNAMN: Fade Away?

* ARTIST/GRUPP: Kenny Kängström

* GENRE: Dream

* LÅTLÄNGD: 1 min

* KOMPOSITÖR: Vet inte än???

* PRODUCENT: Kenny Kängström

* EV. MEDVERKANDE: Min vocoder

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT:mp3

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK:

Dela på andra sajter

Annons

Tycker det är för mycket reverb på trummorna. Gitarren är rätt snygg men den känns inte så kraftfull som den borde vara. Tycker vocodern låter jättebra, syntstråkarna är transparenta och snygga och detsamma gäller basen. Det är trummorna som har för mycket reverb och gitarren som är lite för tunn tycker jag. Hihaten låter riktigt snyggt förresten.

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hej. Gitarren ska läggas om pga att jag hade trillat med handen för in i dörren innan jag spelade in den så jag va lite orörlig hehe. Men nemas problemas den låter bajs just nu.

Trummorna gillar jag när de är lite dränkta i detta fall. Ger lite atmosfärisk känsla.

Vocodern ger ifrån sig lite för mycket S ljud som jag ska fixa till. Plus att basen knappt hörs.

En vocoder blandar 2 eller flera olika ljudkällor så att du får ett nytt ljud med karaktär ifrån alla du blandat in. Shit vad jag inte kan förklara konstruktiivt.

Redigerat av addic59
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover på någon utgiven låt. Anledningen är att coverlåtar ska "Stimmas".
Bra som vanligt Addic 😠 Men du, får man lägga ut covers på nätet?  🙂

Nej just det. 😛

Redigerat av djonas
Dela på andra sajter

Sorry sorry. Jag vet men jag är inte ens säker på om låten går såhär. Och jag vet inte om jag sjuinger rätt vilket jag nog inte gör iom att det va 10 år sedan jag hörde den. Så  kan det räknas som en cover?

😄 Haha, nja, snarare som en VÄLDIGT förvrängd tolkning av en redan befintlig låt 😮

Dela på andra sajter

Sorry sorry. Jag vet men jag är inte ens säker på om låten går såhär. Och jag vet inte om jag sjuinger rätt vilket jag nog inte gör iom att det va 10 år sedan jag hörde den. Så  kan det räknas som en cover?

😄 Haha, nja, snarare som en VÄLDIGT förvrängd tolkning av en redan befintlig låt 😮

Haha okej. Men säg till om jag ska ta bort låten =).

Dela på andra sajter

Jag tycker att det är jättefint! Jag gillar ALLT utom just vocodern som i mina öron mest är töntig. Kan du inte lägga något snyggt, mera mänskligt röstpålägg på den istället? Prova idén i huvudet i alla fall!

Dela på andra sajter

Nu har jag kvicknat till lite. Låter helgött, men vill ha en tjej som sjunger och inget vocodertrams till detta 😠 Tror det kommer funka riktigt bra, och behåll för all del reverbet.

Dela på andra sajter

Slaptap:

Man måste hålla en fot framme lite här och var =). Det är charmen med musik =).

Fredrikmo:

Vocodern använder jag för att jag är superkass på att sjunga =). Men hittar jag en brid som fixar det... då jäklar =).

Neko:

Håller med fullt ut. Mänsklig sång rockar =).

Tack för feedbacken boys. Nån mer som vill kommentera?

Dela på andra sajter

Morsning. För ca 10 år sedan såg jag en konsert med denna låt. De spelade altså en cover. Och jag vet inte alls vad låten heter eller bandet heller. Vet ni vem som skrivit denna låt? Spelade in den nu i en helt annan tappning men hoppas ni gillar den.

Om det är Enya så torde det vara Orinoco Flow.

Dela på andra sajter

Gillar normalt vocoder i massor. Men håller med Neko att det tyvärr inte passar in här. Och reverbet på trummorna kan nog minskas en del...

...och Orinoco Flow med Enya tror jag inte att det är.

//Micke...

Ps Var inte mycket nytt jag hade att bidra med så jag får väl påpeka att den var lite kort! 🙂

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
...och Orinoco Flow med Enya tror jag inte att det är.

<<Orinoco.. Går väl typ hundra gånger fortare och så sjunger hon väl

sail away sail away sail away...>>

Jag gillar denna effekt, det låter grymt.. 😆

Redigerat av Claesson
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.