Paralytik Postat 1 februari 2019 Postat 1 februari 2019 Tjenare. Meckar musik (bland annat) hemma i min lilla man cave i Oslo. Har jobbat med Reason i +12 år och kan det ganska bra, sitter med version 10 nu. Håller mig främst till klubborienterad basmusik, men diggar jazz och sånt också. Här är några relativt färska alster. Det är ganska varierande volym på grejerna, och det blir kanske lite väl många länkar, men hoppas det går bra. Ha det gött! // Kim "Hiphop/ Pfunk". Ambient. Gammal låt körd genom kassett. Modern ambient dubstep. Gammal chiptune. Lite French House/Disco-ish.
candybag Postat 1 februari 2019 Postat 1 februari 2019 ...och kul med någon mer som använder Reason 10!
Paralytik Postat 1 februari 2019 Trådstartare Postat 1 februari 2019 Tackar! Har läst runt lite och det verkar vara ett trevligt ställe det här. Det var en kompis som tipsade mig om forumet, så tänkte att det kan vara värt att kolla in.
-Johan- Postat 2 februari 2019 Postat 2 februari 2019 Tja tja! Keep in line var skön, fattas bara ett spel till den. Light lager med.
Paralytik Postat 2 februari 2019 Trådstartare Postat 2 februari 2019 (redigerat) 10 timmar sedan, -Johan- säger: Tja tja! Keep in line var skön, fattas bara ett spel till den. Light lager med. Tackar. Keep in line är gjord i MadTracker 2, gammal Windows-tracker. Med Light Lager började jag med att spela på mitt piano och hittade en trevlig chord progression, sen proggade jag ner det i Reason 10 och ändrade lite och la till melodi, sen på med swing, sen bounce to audio och choppade upp det och byggde om lite igen. Det finns flera låtar på Soundclouden, både gamla och nyare. Dock ligger ganska många av de nya som private links. Redigerat 2 februari 2019 av Paralytik
Paralytik Postat 11 februari 2019 Trådstartare Postat 11 februari 2019 Tog en bild på hemmastudion, ganska tight med plats, haha. Ganska praktiskt att ha skivspelaren kopplad direkt in i förstärkaren, då kan jag lyssna på skivor även om ljudkort och pc inte är på.
candybag Postat 11 februari 2019 Postat 11 februari 2019 2 timmar sedan, Paralytik säger: Tog en bild på hemmastudion, ganska tight med plats, haha. Ganska praktiskt att ha skivspelaren kopplad direkt in i förstärkaren, då kan jag lyssna på skivor även om ljudkort och pc inte är på. Är det Tannoy Reveal?
Paralytik Postat 13 februari 2019 Trådstartare Postat 13 februari 2019 Japp, passiva gamla Reveal körda ut från den ampen (Kenwood. Hade en Yamaha tidigare men den dog). Funkar fint för mig här hemma, går att köra på ganska bra på dem.
candybag Postat 13 februari 2019 Postat 13 februari 2019 59 minuter sedan, Paralytik säger: Japp, passiva gamla Reveal körda ut från den ampen (Kenwood. Hade en Yamaha tidigare men den dog). Funkar fint för mig här hemma, går att köra på ganska bra på dem. Minns att jag provlyssnade på de aktiva för 15-16 år sen och tyckte att de lät extremt burkiga 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.