Soulmist Postat 30 april 2005 Postat 30 april 2005 Halloj alla! Jag är relativt ny inom inspelnings kretsarna.. men nu är det så här att jag nästan fått tillgång till en studio... men innan jag går in där o pillar så tänkte jag att jag skulel fråga mig runt lite.. så jag frågade en kompis som spelat in i den studion. .om det användes dator... han sa att dem spelade in på nån slags hårdisk med ett antal kanaler.. men det var ingen dator.. jag förstog inte riktigt vad han menade o han kunde inte förklara mycket bättre.. men är det nån som vet vad det kan har varit för "hårdisk"?
ShciZo Postat 30 april 2005 Postat 30 april 2005 En portastudio kanske? Låter onekligen som det iaf...
Peder Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 Hej! Nja, en hårdisk utan CPU + operativsystem (= dator) är ju inte mycket att hänga i julgran men det är nog något i stil med detta dom har! Datorer är bra men samtidigt väldigt dåliga! Personligen ogillar jag datorer men älskar vad dom (teoretiskt) kan göra, när dom inte trilskas! MVH-Peder
rainydays Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 Fast Mackie HDR24/96 är ju inget annat än en ändamålsanpassad dator? Med en ganska kass processor till på köpet. Men det är ju dagens portastudios också visserligen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.