remote Postat 7 januari 2019 Postat 7 januari 2019 Ojoj 2011 senaste inlägg; därför startar jag en ny tråd. Vilken vocoder (synth) väljer man idag nu när allt fler artister använder vocoder eller talkbox. Jag tänkte också hoppa på vocoder tåget!Vad väljer man idag för vocoer (synth) tro?
van Caine Postat 8 januari 2019 Postat 8 januari 2019 (redigerat) En vocoder är inte en synth, även om den KAN ha en inbyggd ibland. Sen finns det iof synthar med inbyggd vocoder åsså, men de är inte särskilt vanliga. KORG har en liten modell som gör ett serviceable jobb. Tror den heter Micro-KORG, men är osäker. Jag använder Boss SE-50. Oftast med antingen en Roland JUNO-60 eller en Kawai SX-210 som bärare, samt en Sennheiser MKH40 som modulator-mick. Redigerat 8 januari 2019 av van Caine
Kjubeis Postat 8 januari 2019 Postat 8 januari 2019 (redigerat) Behringer släpper snart en mkt lovande vocoder och stringmachine. Redigerat 8 januari 2019 av Kjubeis
remote Postat 8 januari 2019 Trådstartare Postat 8 januari 2019 Hmm... så det finns ingen enkel lösning istf hårdvara, tex nån VST instrument eller så?
facetigris Postat 10 januari 2019 Postat 10 januari 2019 Ta en titt på Izotope Vocalsynth 2. Det är väl vad som används flitigt idag - jag antar att det motsvarar det du är ute efter även om det inte är en renodlad vocoder, dvs jag tror inte du kan koppla in valfri extern modulator och pluggen är optimerad för röst som bärare.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.