Dark Of Light Postat 30 mars 2019 Postat 30 mars 2019 (redigerat) 15 minuter sedan, slejnard säger: Tack dol! Fick tips av sambon att inte glida/hålla ut tonerna. Vart mer luft och rytmiskt. 🙂 Ja den kanske kunde göra sig på svenska å? ? Mmm, bra tips där av mästerfiskerskan. Glissando är svårt att utföra om man inte tränat riktigt ordentligt på det. Samma troll går det i det om man ligger i en obekväm tonart (t ex för högt).Kontrollen försvinner och all energi går åt till att hålla en ton överhuvudtaget. Man tappar omfång och kontroll i sin iver att ligga högt. Att lära sig andning och magstöd är givetvis också viktigt, speciellt live. Din röst låter så mycket mer kraftfullare och mer kontrollerat när du sjunger längre ner i registret. Du känner och tror att du tappar nerv, närvaro och energi men det är en chimär. Man hör samma slags påfrestande kamp på mina tidigare alster. Med tiden lärde jag mig sjunga något längre ner och klarade likt förbannat av Queensryche och Maiden låtar utan ansträngning eller att det "lät för lågt ner". De tonarter som de gossarna höll visade sig vara mycket lägre än de som jag trodde. Lätt att lura sig själv. Du har en förbannat skön röst, lär dig använda den rätt. Hoppas jag inte låter mästrande eller nervärderande. Det är verkligen inte min mening. Svenska ja! Vilken bra idé!! Redigerat 30 mars 2019 av Dark Of Light
slejnard Postat 30 mars 2019 Postat 30 mars 2019 Spot on dol! Tycker det var ett mycket bra inlägg och givande. Som vanligt gör jag ju det felet att musiken kommer till före text och melodi och då orkar jag inte spela om låten. Ska bli bättre på att ”prova ut” tonarter hädanefter. Ojoj vilken fantastisk PT du fick ☺️ Tack för bra feedback.
Dark Of Light Postat 30 mars 2019 Postat 30 mars 2019 Well thank you sir. Vet inte om det är "fel" att göra musiken innan text/sångmelodi. Har arbetet så nästan hela min "tid i rampljuset". Grejen är att hitta sin tonart och hålla musiken därefter. Man måste ha reserver både uppåt och neråt i registret, speciellt uppåt. Då blir det bekvämare och låter mer kraftfull istället för att ligga på gränsen. Låten ÄR bra skit. Man undrar ju hur den skulle låta på sv... 1
slejnard Postat 30 mars 2019 Postat 30 mars 2019 Jåh! Kanske skulle spela om den och sänka en helton och testa på svebskazkajah?! ??
slejnard Postat 30 mars 2019 Postat 30 mars 2019 Nu stundar sängen å en KPD imorn. Är det inatt eller imorn man ställer fram klockan? 😳
Dark Of Light Postat 30 mars 2019 Postat 30 mars 2019 F... frhhhh..... fnnnggghhhhh... Ehum. (harkel, host host... general clearing of the fkn throat) Frjhjhjhjhjhjh. Nej, jag kan inte säga det högt. Det är som att svärja i kyrkan d där med fryschhhhh.... thåoåoåorrrhhhhh..... Sådantdärah, pulver.... kaffeh. Usch.
Dark Of Light Postat 30 mars 2019 Postat 30 mars 2019 1 timme sedan, slejnard säger: Nu stundar sängen å en KPD imorn. Är det inatt eller imorn man ställer fram klockan? 😳 Ja. Eller senare.
Neosus Postat 31 mars 2019 Postat 31 mars 2019 6 timmar sedan, Dark Of Light säger: Usch. Håller med! 😱 😊
Algotezza Postat 31 mars 2019 Postat 31 mars 2019 Morrn morrn. Kpd. Nu är det sommartid Hej. Hej. Dags ställa om almanackan. Måndag idag alltså. Eller hur det nu var...
slejnard Postat 1 april 2019 Postat 1 april 2019 Morn å KPD å 1april. Jag har slutat med kaffe o snus
Algotezza Postat 1 april 2019 Postat 1 april 2019 God dag. Första april blir kanske som omväxling en dag utan fake news... KPD!!!
Dark Of Light Postat 1 april 2019 Postat 1 april 2019 ... och i VM i synkronskitning som i år hålls i Åtvidaberg har det blivit dags för herrarnas fria program...
Recommended Posts