Algotezza Postat 23 mars 2019 Postat 23 mars 2019 8 timmar sedan, -k9- säger: Kan inte säga att filmen om boken om Motley Crue var bra. Men min dom om filmen om boken om Motley Crew var odåligare än jag trodde, till och med underhållande för att vara en film om en bok om ett gäng som just Motley Crew. 😑 Vissa lördagar känner jag mig måttligt kry...
Dark Of Light Postat 23 mars 2019 Postat 23 mars 2019 1 timme sedan, slejnard säger: Ok. Får se om/när man ser den. Motley Crue var stora idoler när det begav sig. Hemma nu från heldagsutflykten ☺️ blåser järnet här! Tillys hägn har blåst samman 😮 Ja, se den men läs gärna boken istället. Some good sheight right there. 1 timme sedan, Algotezza säger: Vissa lördagar känner jag mig måttligt kry... Ääänd tätss ä piitiii fåår jah.
Algotezza Postat 23 mars 2019 Postat 23 mars 2019 1 timme sedan, Dark Of Light säger: Ja, se den men läs gärna boken istället. Some good sheight right there. Ääänd tätss ä piitiii fåår Alla har sin skit å dras med.... dirt of life... Goder natt... sova på det!
-k9- Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 Jösses Amalia! Glömde tydligen ta min medicin innan jag gick och la mig. Vaknade och trodde att det brann i fotänden av sängen. Dumt att missa sina smärtstillande och antiinflammatoriska innan sängdags. 😊 Så nu fick det bli ännu ett klagande inlägg redan innan ni hunnit frulla er. 😊 😊
-k9- Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 6 timmar sedan, Algotezza säger: Vissa lördagar känner jag mig måttligt kry... Som sagt! Det finns pt och det finns PT. Men detta var en PT
Algotezza Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 1 timme sedan, -k9- säger: Som sagt! Det finns pt och det finns PT. Men detta var en PT Var det?..kpd o gomorron!
Algotezza Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 Igår cykla jag första turen i år på Hardebergaspåret. Fint ljummet väder. Dock ej sol. Supernajs!
slejnard Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 Tjusig bild! Ser fint ut algo.Stormar här än men skulle avta?
Algotezza Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 41 minuter sedan, slejnard säger: Tjusig bild! Ser fint ut algo.Stormar här än men skulle avta? Hardebergaspåret är Lunds ena lunga. Den andra är Stadsparken. Spåret är ett fint motionsstråk. 8 km österut ligger Södra Sandby. Kaffe drucket. Första koppen av mååånga...
-k9- Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 7 timmar sedan, slejnard säger: Mmm kanske läser boken då ☺️ Läs den!
-k9- Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 8 timmar sedan, Algotezza säger: Igår cykla jag första turen i år på Hardebergaspåret. Fint ljummet väder. Dock ej sol. Supernajs! Jösses vad jag blev sugen på att cykla nu. Ett par dagar till med tö så kanske jag kan ta ut min cyclocross. Har hit tills bara åkt trehjuling i år. 😊
Dark Of Light Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 29 minuter sedan, -k9- säger: Jösses vad jag blev sugen på att cykla nu. Ett par dagar till med tö så kanske jag kan ta ut min cyclocross. Har hit tills bara åkt trehjuling i år. 😊 Känns spontant som ett sjujeffla hopp från det här till det här
-k9- Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 Jo det blir ett stort skutt, men det skuttet får vänta, insåg att bara för att jag hostar mindre idag så betyder det ju inte att jag är frisk. Men det jag skuttar ifrån är detta : Till detta:
-k9- Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 Svårt att cykla cyclocross då man ska låta bakhjulet sladda fram och tillbaks hela tiden. Var jätte jobbigt att lära sig det i början. För när jag cyklade landsvägs hoj så betydde en sladdning att man föll nästan jämt. När jag cyklade MTB så fick jag aldrig sladd på bakhjulet om man inte låste det för att kunna sladda i en snäv kurva eller för att panik-stanna fort. Med en cyclocross så låter man bakhjulet glida hit och dit tills det får fäste och driver en framåt, om man är på löst underlag alltså. .
-k9- Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 Nu blir det curling VM - damernas final, Sverige är guldfavoriter. https://www.svtplay.se/video/21600206/curling-vm-damer/curling-vm-damer-final
-k9- Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 Jobbigt ninjainlägg av Slej. Nu kan ju folk tro att jag ska käka och sitta och glo på honom när han sover... 😱
Dark Of Light Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 (redigerat) 8 timmar sedan, slejnard säger: Mmm kanske läser boken då ☺️ Ja gör det, den rekommenderas. Filmen är en kul bagatell men berättar inte historien riktigt korrekt. Visst får man välja bort en hel del för att få det hela att passa formatet men det hade kanske varit bättre i så fall med en miniserie i en sisådär 5 en timmas avsnitt. Det finns t ex en hel del tidsfel i serien. Den porträtterade tonåriga Nikki ixx har den första Kiss skivan i sitt rum trots att den inte kommit ut än riktigt då. En del gitarrer är från fel tidsepok. Doc McGee påstår sig i filmen på 80 talet att vara bl a Kiss manager. Det blev han inte förrens 1996. Vinces dotter Skylar dog -95 och inte -86 vid tiden för Theater Of Pain som det porträtteras i filmen. Pamela Anderson nämns inte alls och Vinces olycksbil där Razzle dog var inte en Corvette utan en DeTomaso Pantera. Nördigt? Absolut men ska man göra en film om historian om personer och ett band så får man väl försöka få det rätt. Fast en del konstnärlig frihet kanske man kan acceptera. Nåväl... boken är teh shaight om man vill gotta sig i allt äckel som hände då. Otroligt att de fortfarande lever. En annan hyfsad bok på temat är Nikki Sixx Heroine Diaries. Redigerat 24 mars 2019 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 23 minuter sedan, -k9- säger: Nu blir det curling VM - damernas final, Sverige är guldfavoriter. https://www.svtplay.se/video/21600206/curling-vm-damer/curling-vm-damer-final Svenskarna har under många år varit ena hejare på curling. En hel generation curlade ungar har framavlats med en knepig framtid till mötes.
-k9- Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 6 minuter sedan, Dark Of Light säger: Svenskarna har under många år varit ena hejare på curling. En hel generation curlade ungar har framavlats med en knepig framtid till mötes. Lite så är det. Samtidigt så kommer ju jobskatteavdrgen leda till att fler lever på garantipensionen och får det svårt att klara sig på sina pensioner. Så det blir många fattigpensionärer som blir beroende av curlande barn. Känns inte som en bra kombo. Men då vi är överlägsna i just sorten curling och plockar många fina medaljer där så kan vi kanske sälja dem och klara ekonomin om så behövs. ☺️
Algotezza Postat 24 mars 2019 Postat 24 mars 2019 7 minuter sedan, Dark Of Light säger: Svenskarna har under många år varit ena hejare på curling. En hel generation curlade ungar har framavlats med en knepig framtid till mötes. De som idag är mellan 14 och 25 kallas generation snöflinga. Lättkränkta och och har svårt att ta det som går emot deras världsbild. Enligt David Eberhard. Den mest diagnosticerade generationen också, kanske... Bättre på min tid när farsan slog sönder livremmen när han piskade min storebror...
Recommended Posts