Algotezza Postat 14 mars 2019 Postat 14 mars 2019 God morgon världen... skitväder fortfarande... Greta Thunberg nominerad till Nobels Fredspris... Vad sägs om det? Om alla skolstrejkar räddar vi världen. Om alla strejkar går det nog ännu snabbare... Kpd! 3 koppar! Minst!
Dark Of Light Postat 14 mars 2019 Postat 14 mars 2019 9 timmar sedan, Algotezza säger: Om alla skolstrejkar räddar vi världen. Om alla strejkar går det nog ännu snabbare... Kanske borde vi strejka här också så det blir ordentligt med fart p d hela? 😳
slejnard Postat 14 mars 2019 Postat 14 mars 2019 SMÄKK DJ o disco imorn för kidsen och rockparty på lördag. Blir sköj! 🙂
Algotezza Postat 14 mars 2019 Postat 14 mars 2019 Snart e de global cooling. Vänta bara!. Du önskar vi lite mer drivhuseffekt. Känner ni förresten nån global cooling? Nån cool världskänd typ...? Lite sent för kpd...
slejnard Postat 14 mars 2019 Postat 14 mars 2019 Cool and the gang? Ha ja o ja lite väl sent för KPD men ack va gott de vore ☺️
Algotezza Postat 15 mars 2019 Postat 15 mars 2019 2 minuter sedan, slejnard säger: Tidig Morn å tidig KPD Håller helt med. Kuckel-IQ klockan e sju.
slejnard Postat 15 mars 2019 Postat 15 mars 2019 ☺️ nu 8! Å KPD står som spön i backen! Rasat snö från taket jag måste ta itu med ??
Dark Of Light Postat 15 mars 2019 Postat 15 mars 2019 (redigerat) Ja skynda! Tillbaka med snön pronto! Redigerat 15 mars 2019 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 15 mars 2019 Postat 15 mars 2019 Vansinnet fortsätter, denna gång i Nya Zeeland 🙁 Vart ligger Gamla Zeeland? 😳
slejnard Postat 15 mars 2019 Postat 15 mars 2019 Ja så tragiskt. 🙁 Finns säkert gamla Zeeland nånstans down under ☺️ kpd?
CHAE Postat 15 mars 2019 Trådstartare Postat 15 mars 2019 37 minuter sedan, Dark Of Light säger: Vansinnet fortsätter, denna gång i Nya Zeeland 🙁 Vart ligger Gamla Zeeland? 😳 Läskigt med terrordåd🙁 Det ligger i Nederländerna😑
Dark Of Light Postat 15 mars 2019 Postat 15 mars 2019 (redigerat) Gulligt med barna runt om världen som protesterar mot världens undergång. Helt rätt om ni frågar mig. Visserligen en 30-50 år försent men ändå. Det överdrivna konsumerandet tar knäcken på oss. Är ingen överdriven optimist gällande just dessa frågor. Utvecklingen går alldeles för långsamt mot ett renare leverne på olika plan, konsumtions takten är för hög med alla datorer/mobiler (gäller protesterna även sådant?), bilar, mode samt livsmedel. It´s all cluster fucked up basically. Gjorde en låt om ämnet för ett drygt 20-talet år sedan; While the Earth Dies Screaming. En av mina första faktiskt, redan då kändes det som det var försent att förändra våra (o)vanor. 1 kpd medans vi likgiltigt ser på? Redigerat 15 mars 2019 av Dark Of Light
CHAE Postat 15 mars 2019 Trådstartare Postat 15 mars 2019 23 minuter sedan, Dark Of Light säger: Gulligt med barna runt om världen som protesterar mot världens undergång. Helt rätt om ni frågar mig. Visserligen en 30-50 år försent men ändå. Det överdrivna konsumerandet tar knäcken på oss. Är ingen överdriven optimist gällande just dessa frågor. Utvecklingen går alldeles för långsamt mot ett renare leverne på olika plan, konsumtions takten är för hög med alla datorer/mobiler (gäller protesterna även sådant?), bilar, mode samt livsmedel. It´s all cluster fucked up basically. Gjorde en låt om ämnet för ett drygt 20-talet år sedan; While the Earth Dies Screaming. En av mina första faktiskt, redan då kändes det som det var försent att förändra våra (o)vanor. 1 kpd medans vi likgiltigt ser på? Rätt rutet. Håller fan med dig!😑
Dark Of Light Postat 15 mars 2019 Postat 15 mars 2019 Det är bara det att.... ja.... ibland så..... Man blir ju förbannad!
Pico Postat 15 mars 2019 Postat 15 mars 2019 (redigerat) 4 timmar sedan, Dark Of Light säger: [...klipp, klipp...] konsumtions takten är för hög med alla datorer/mobiler [...klipp, klipp...] När det gäller mobiler håller jag nog i princip med... Bilen, och även den prefixad med Mo- är troligen västvärldens två största statussymboler. Liksom, orka! Det är inte direkt så vi behöver så satans mycket mer kraft i en telefon ändå... eller, även om vi har det så föredrar nog de flesta att utföra den typen av "tungt arbete" på en dator då det är ett smidigare verktyg. Kanske främst pga skärm och tangentbord, men ändå (so far)... Datorutvecklingen (läs processor) och hur en ny generation ersätter den föregående (vanligtvis 24 månader enligt Moores law - något som i sig är en smula luddigt pga olika faktorer, men det är en annan femma) är något regelrätt positivt i mitt tycke. Visst fattar ni att med högre beräkningsmöjligheter, det vill säga processorkraft, kan exempelvis institut världen över allt enklare simulera tester av olika substanser istället för att offra tusentals apor & råttor? Nu pågår så klart djurtester ändå men sällan gråter de sjukdomsdrabbade över att en effektiv medicin tagits fram mot just deras åkomma. Här får man väl välja antar jag... Och får jag välja såg jag gärna att processorerna gjorde jobbet, även om jag godtar djurförsöks-utvecklad medicin om det är vad som krävs för att hålla mig vid liv. Redigerat 15 mars 2019 av Pico
Pico Postat 15 mars 2019 Postat 15 mars 2019 Vilket jävla märkligt inlägg det där blev... men aja, jag tror jag står för rubbet. Kom gärna med synpunkter - kanske får jag lov att tänka om på nån front. 🙂
Pico Postat 15 mars 2019 Postat 15 mars 2019 (redigerat) Med det sagt (om processorerna och den utvecklingen) så behöver gemene man inte inhandla ny generation av "dator" varje eller vartannat år. Lämna det till företagen och organisationerna... vart fjärde, femte - lite beroende på - är nog en bättre riktlinje för Svensson. Sen går det byta ut enskilda komponenter under den perioden (ofta grafikkort för spelentusiasten) för att hen fortfarande skall vara med i matchen så att säga. Redigerat 15 mars 2019 av Pico
Algotezza Postat 15 mars 2019 Postat 15 mars 2019 (redigerat) Hela mitt liv har det tjatats mänsklighetens nära förestående undergång. Det var atombomb och vätebomb, kalla kriget, befolkningsexplosionen, kapitalismen/kommunismen, miljöföroreningar, miljögifter och nu global uppvärmning. Det har ropats på vargen och talats om hot mot mänskligheten och vår planet under hela mitt liv... Och det har alltid varit på allvar och det har funnits de som tjänat pengar på det. Och som kommit till makten och fått makt pga folks rädsla. Religionerna har alltid profiterat på folks dödsskräck. Idag härskar nya prästerskap men det är samma rädsla i botten. Den egna dödsrädslan projicerad på världen. Redigerat 15 mars 2019 av Algotezza
Recommended Posts