drloop (oregistrerad) Postat 8 november 2019 Dela Postat 8 november 2019 No Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 8 november 2019 Dela Postat 8 november 2019 Inte 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 8 november 2019 Dela Postat 8 november 2019 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 8 november 2019 Dela Postat 8 november 2019 4 timmar sedan, slejnard said: Vart lite ost å checksxxxs (kex) pd! Hur uttalar ni chex? Jag säger som det stavas ... KEX! KHECKS! 4 timmar sedan, Neosus said: Vilken ost? Vad är det för pålägg..?😑 1 timme sedan, slejnard said: Inte 😮 Joråh. Du fick den för att... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Morn! Här snöar det o dricka kaffe å sen pite Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Morn´. Här snöas inget. Igår försökte det men gav upp snabbt och byttes till regn. Kpd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Ok ja här har det varit småkallt ganska länge men inte snöat jättemycket. Kanske en dm drygt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Och ca -7 ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Men sen blir det sol igen till våren 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Himme 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Jag är i en jäkla downperiod nu när det gäller att spela in musik. Hur brukar du göra Slej? Tvingar du dig själv att spela in när/om du hamnar i downperioder? Eller bara väntar ni tills lusten faller på? Hur gör ni? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 28 minuter sedan, Neosus said: Jag är i en jäkla downperiod nu när det gäller att spela in musik. Hur brukar du göra Slej? Tvingar du dig själv att spela in när/om du hamnar i downperioder? Eller bara väntar ni tills lusten faller på? Hur gör ni? Tråkigt där neo! För mig är det som så att jag inte ägnar så mycket tid som man kan tro. Det är så mycket annat som ska grejsas med! Tror att det gör mig väldigt produktiv när jag väl sitter. Sitter oftast när sambon är borta. Du kanske skulle kunna sätta in i ett schema att tex fredagar kl 18 ska jag prodda oavsett känsla så får de spontana stunderna bli bonus? Vi kanske kunde göra nåt colab? Om jag gör en grund så kan du prodda tex trummor? Eller om du vill spela in en cover så kan jag prova lägga sång 🎤 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Går Max 2 veckor mellan gångerna jag sitter å proddar ungefär Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Mer sällan på sommaren för då längtar jag och hinner få inspiration när mörkret kommer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Pillar med nåt nästan varje dag. Det är en grymt rolig hobby! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 3 minuter sedan, drloop said: Pillar med nåt nästan varje dag. Det är en grymt rolig hobby! Jåh håller med att det roligt som tusiken å man lär nytt hela tiden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 22 minuter sedan, drloop said: Pillar med nåt nästan varje dag. Det är en grymt rolig hobby! De e kanske de man ska göra.. Pilla lite varje dag! Brukar du få inspiration i ljuden och mixandet eller sitter du för att skriva låtar? Eller kombination av alla? Själv brukade jag sitta med snuttar och mixar tills öronen blöder... och sedan tröttnar jag och får därefter 300000 olika snuttar istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 29 minuter sedan, slejnard said: Tråkigt där neo! För mig är det som så att jag inte ägnar så mycket tid som man kan tro. Det är så mycket annat som ska grejsas med! Tror att det gör mig väldigt produktiv när jag väl sitter. Sitter oftast när sambon är borta. Du kanske skulle kunna sätta in i ett schema att tex fredagar kl 18 ska jag prodda oavsett känsla så får de spontana stunderna bli bonus? Jo men det är kanske det man ska göra, sätta upp ett litet schema! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Jao inte så dumt när det tryter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Har övat/arrat några egna låtar med bara akke å sång. Tänkte smyga in i reppen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 9 november 2019 Trådstartare Dela Postat 9 november 2019 @Neosus Trist med downperiod🙁 Jag, till skillnad från Slej, tycker inte om scheman😮 För mig dödar det all form av skaparglädje och inspiration. Däremot att göra någon fysisk aktivitet; löpning, power walk, vanlig skogspromenad e t c brukar hjälpa när jag kört fast i musikskapandet. Det frigör adrenalin och endorfiner så det står härliga till och det i sin tur triggar mitt skapande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Jag menar inte att jag kör efter schema men det kan vara en väg att tvinga sig att bli kreativ. Håller med om att göra nåt helt annat kan få igång en. Men löpning? 😄 nej tack! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 KPD däremot ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 9 november 2019 Trådstartare Dela Postat 9 november 2019 1 timme sedan, slejnard said: Jag menar inte att jag kör efter schema men det kan vara en väg att tvinga sig att bli kreativ. Håller med om att göra nåt helt annat kan få igång en. Men löpning? 😄 nej tack! 😆 Mm förstår hur du menar men tror inte på att tvinga sig in i kreativiteten. Okej, för er old boys kanske det räcker med att gå ut till brevlådan och tillbaka😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 42 minuter sedan, CHAE said: Mm förstår hur du menar men tror inte på att tvinga sig in i kreativiteten. Okej, för er old boys kanske det räcker med att gå ut till brevlådan och tillbaka😛 Da fuck! Vad är det för påhopp! Går ut med soporona och får energi för att skriva en rocklåt. Springer jag en mil så kan jag göra en bra syntlåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 6 timmar sedan, Neosus said: De e kanske de man ska göra.. Pilla lite varje dag! Brukar du få inspiration i ljuden och mixandet eller sitter du för att skriva låtar? Eller kombination av alla? Själv brukade jag sitta med snuttar och mixar tills öronen blöder... och sedan tröttnar jag och får därefter 300000 olika snuttar istället. Snuttar är bra. Till slut blir en snutt tillräckligt ok för att jag skall göra klart den. Just nu testar jag den här tex. Sakta men säkert bygger det på och kanske kan bli en bra låt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 58 minuter sedan, drloop said: Snuttar är bra. Till slut blir en snutt tillräckligt ok för att jag skall göra klart den. Just nu testar jag den här tex. Sakta men säkert bygger det på och kanske kan bli en bra låt Men det låter ju bra! Använder du Reason eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 1 minut sedan, Neosus said: Men det låter ju bra! Använder du Reason eller? Jahman! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 november 2019 Dela Postat 9 november 2019 Coolt! 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 10 november 2019 Dela Postat 10 november 2019 Kukkeliku klockan är schuu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts