-k9- Postat 22 oktober 2019 Postat 22 oktober 2019 (redigerat) Men det är ju inget kul att folk tycker att jag mästrar dem. Då är det ju inte kul att skriva heller, för jag förstår inte varför det upplevdes mästrande. Känner mig som ett drygarsle nu bara. Trodde ju att det bara var en diskussion om olika HDD:er inte att jag mästrade någon. Jag skrev det kan vara bra att ha en vanlig mekanisk HDD inte att man måste ha det. Att byta ut är ju onödigt men att sätta i en skulle ju vara ett enkelt ingrepp, som inte kostar så mycket heller. Om man inte har en laptop då så klart. Brukar själv alltid spara viktiga projekt på en extern HDD med. Idag så är ju en SSD mindre känslig än de var förut så det är ju mindre viktigt idag. Men en SSD funkar lysande då den är snabbare och har andra egenskaper där den övertrumfar en mekanisk HDD såklart. Du får ju vissa varningar och rekommendationer om du kör en vanlig underhållning som är inbyggt i t ex W10. Där står det lite om vissa saker som man bör bocka ur om man har just en SSD. Jag bygger ju mycket datorer jag med. Nu senast så hjälpte jag Wizworks Studios med deras senaste dator. De kör SSD på sina datorer men har stora servrar som de inte kör SSD på. De ränkar med att få byta ut sina SSD då och då. Men deras datamängder är ju sjukt stora då de sysslar med både video, stillbilder och ljud där. För en hemmapulare är det inte lika viktigt såklart. Men sysslar man med stora projekt med många spår som man raderar och skriver över så kan det påverka ens SSD i längden. Men det är inte så att man helt garanterat kommer få problem heller. Redigerat 22 oktober 2019 av -k9-
slejnard Postat 22 oktober 2019 Postat 22 oktober 2019 Jaja okej. Kanske lät hård. Vi lämnar det där nu. Kan vara svårt att läsa in hur nån menar i text.
-k9- Postat 22 oktober 2019 Postat 22 oktober 2019 Hehe! Kom just på att jag är med i en reklamfilm som Wizworks gjorde. Någon som ser vem jag är här? https://wizworks.se/portfolio/nyx-security-byggarbetarplats/
-k9- Postat 22 oktober 2019 Postat 22 oktober 2019 2 timmar sedan, SnigelDynamit said: Jag har lärt mig att massera - PÅ RIKTIGT! ✋👋✊👐👏....👣? Nice! 😎
Dark Of Light Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 Hm... Ny skottlossning här. In i lägenhet.
Dark Of Light Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 3 timmar sedan, slejnard said: Sådärja, första kroppen inmundigad ☺️ 😮
Dark Of Light Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 1 timme sedan, Dark Of Light said: Hm... Ny skottlossning här. In i lägenhet. I ett lugnt radhus område denna gång. Jafyfaen. Kpd?
Dark Of Light Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 Jåh! Tja... Jag vet inte vad jag ska säga... 🙁 Ett tecken av tiden vi lever i har jag ju sagt tidigare. KPD... definitivt en kpd.
-k9- Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 Oj oj oj! 39 döda hittade i en lastbil i England: https://www.svtplay.se/video/24171635/nyheter-direkt/svt-pa-plats-vid-fyndplatsen
-k9- Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 2 timmar sedan, Dark Of Light said: Jåh! Tja... Jag vet inte vad jag ska säga... 🙁 Ett tecken av tiden vi lever i har jag ju sagt tidigare. KPD... definitivt en kpd. Sjukt att det kommer såna vågor med skjutningar och skit. De blir ju bara värre och värre med.
-k9- Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 Det i England var förmodligen en människosmuggling som gick fel.
Neosus Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 4 minuter sedan, -k9- said: Vad ska man äta idag då? 😕 Mat! ☺️ 😑
slejnard Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 3 minuter sedan, -k9- said: Vad ska man äta idag då? 😕 Vi åt reninnanlår. Så jävulskt gott! Bakad potatis å grönpepparsås med en skvätt whiskey i. 😮 😮 😮
Fidden Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 On 2019-10-19 at 09:47, Overkill said: Nej mensåatte vad har hänt här då? Själv har jag blivit doktor. 😄 Nämen grattis! Förresten, jag har lite ont i en fot, straxt under smalbenet ungefär. Vad tror du det kan vara?
slejnard Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 Just nu, Neosus said: Mat! ☺️ 😑 Vilken sort ☺️ 😑
-k9- Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 8 minuter sedan, Neosus said: Mat! ☺️ 😑 Tänkte inte på det. 😲 ☺️
-k9- Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 8 minuter sedan, slejnard said: Vilken sort ☺️ 😑 Den sorten man äter... 😏
-k9- Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 9 minuter sedan, slejnard said: Vi åt reninnanlår. Så jävulskt gott! Bakad potatis å grönpepparsås med en skvätt whiskey i. 😮 😮 😮 😮🥰
-k9- Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 Får ändra mig om SSD vs mekanisk HDD. Det var så ett tag men nu är SSD bättre på alla sätt och vis. Skälet till att en mekanisk var bättre är bara att de är/var lite billigare och att de klarar ett virus som cirkulerade som skadade just SSD. Samt att de som har jättestora lagringsutrymmen gärna vill kunna köra mera underhåll av sina HDD än en SSD tillåter. 1
Dark Of Light Postat 23 oktober 2019 Postat 23 oktober 2019 2 timmar sedan, Neosus said: Vad är det som händer? 1 timme sedan, -k9- said: Det i England var förmodligen en människosmuggling som gick fel. Japp och det här var knarkaffärer som gick... som det gick. 1 timme sedan, slejnard said: Vi åt reninnanlår. Så jävulskt gott! Bakad potatis å grönpepparsås med en skvätt whiskey i. 😮 😮 😮 NÄMEN DRA ÅT HELVETES VAD GOTT!!!!! 😮👍
Recommended Posts