Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

min frukost består alltid bara av kaffe... hehe

drloop (oregistrerad)
Postat

12 var det här

Postat
25 minuter sedan, slejnard said:

☺️ xzool här å! Strax dags iväg för att få Sångcoachning. Ska ge mig på dark curbing 

Yeey! Tack för musiken till morgonkaffet, DJ Slej! 😎

Postat (redigerat)
2 timmar sedan, slejnard said:

☺️ xzool här å! Strax dags iväg för att få Sångcoachning. Ska ge mig på dark curbing 

Mmm.... Daaarkhhhh....

David Coverdale är en av mina "sångpappor". Glenn Huges röst håller än idag. Coverdales not so much.

Med det sagt, du hör hur Coverdale sjunger, ganska djupt och lågt i registret. Så mycket känsla och bluesighet och ett härligt rasp när han väl pilar upp. Prova!

Huges har en naturligt hög stämma och han behöver inte pressa för att nå tonerna. Gener och träning. Coverdale opererade sin röst för att nå högre runt -87. Blev det så mycket bättre...? Numer är han en skugga av sitt forna jag. Sönder skriken röst.

Här ett yngre jag i en ZZ-Top cover live. En bit in i låten försvinner medhörningen 😄 Nåja... det gick det också.

Med det sagt... Satt på balkongen och solen ligger på. Uppåt en 20° och lä. Man blir svettig i pannan.

Redigerat av Dark Of Light
Postat
5 timmar sedan, slejnard said:

”uppspelt”? 😄 

Närå men det var något utöver det vanliga med gästmusiker och så. Vad kan man vänta sig när man spelar på ett kalas fullt med musiker?

De va rätt så kul! 👍

drloop (oregistrerad)
Postat

Passade på att blogga lite igen. Jagar ju Olsbergs i antal tittare på bloggen sedan gammalt 🙂 

Postat
1 timme sedan, Dark Of Light said:

Mmm.... Daaarkhhhh....

David Coverdale är en av mina "sångpappor". Glenn Huges röst håller än idag. Coverdales not so much.

Med det sagt, du hör hur Coverdale sjunger, ganska djupt och lågt i registret. Så mycket känsla och bluesighet och ett härligt rasp när han väl pilar upp. Prova!

Huges har en naturligt hög stämma och han behöver inte pressa för att nå tonerna. Gener och träning. Coverdale opererade sin röst för att nå högre runt -87. Blev det så mycket bättre...? Numer är han en skugga av sitt forna jag. Sönder skriken röst.

Här ett yngre jag i en ZZ-Top cover live. En bit in i låten försvinner medhörningen 😄 Nåja... det gick det också.

Med det sagt... Satt på balkongen och solen ligger på. Uppåt en 20° och lä. Man blir svettig i pannan.

Skön låt! Snygga gitarrer å! Kanonsång! 
gick ganska bra med lektionen. Fick bra tips! 

soligt men minus 

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.