Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons
8 minuter sedan, Dark Of Light said:

Alltså, så här vah.

När du sjunger på svenska så blir ditt låtmaterial väldigt intimt och nära, mer äkta om du förstår? Kan inte förklara det bättre än så. Det blir rent poetiskt mer äkta.

Bara ett tips....

Jo precis. Känns bara så jäkla naket o utlämnande. 🤔 Ska kämpa å bara görat. 

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, slejnard said:

Jo precis. Känns bara så jäkla naket o utlämnande. 🤔 Ska kämpa å bara görat. 

Det är precis det som är poängen!!!! Bra där! Det intima och utlämnande är vackert, inga skuggor och hörn att gömma dig bakom!!!!!!! Exackt så! 

Just do tit!! ... ... Hehe. Just do it menar jag. 😄 Ja, man är ju ändå DoL

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, ewroL said:

åhå mysigt. vad för hastighet firar rdu då? 300 Mbit ner?

Vet inte riktigt. Skulle vara 250 tror jag men det blev fel så jag skulle få 500 för samma pris, tror jag. 

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, slejnard said:

Oj va gammalt ☺️

Yepp! Väntade på att hitta en begagnad så det så. Blev en SansAmp Nass Driver Di v2 så det så. 

Billig och bra tycker jag 😏

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, Dark Of Light said:

Alltså, det här med engelska....

Heeelt ok. MEN. När man har så pass utlämnande texter som du har så tarvar det ännu mer intimitet.

Det är en annan sak med "drakarochdemonerhårdockeri". I ditt fall, go for it!

Jepp. Svårt som tusiken. Försökte denna gång att verkligen ”tänka” på vad jag sjunger

Dela på andra sajter

Lät ju mycket bättre nu Slej. Gillar hur du lagt körerna på "on, and on, and on" Låter lite som att de faktiskt bara fortsätter längre och längre bort från oss som lyssnar,  och kommer fortsätta långt efter att de lämnat låten. 

Låter mycket luftigare på sången med. Nu låter det mera som att du pressar för att du kan pressa, snarare än att du pressar för att du blir pressad, när du väl pressar. Om det sensar? 

Snygga pauseringar och snygga häng och glidningar på andra ställen. Älskar hur bra din röst passar den teknik du även börjar bli riktigt bra på. Är imponerad att du gjort ett så stort framsteg så fort. Får nog åka norrut och ta lektioner av dig vid tillfälle. 

Texten i sig är kanske lite märklig på något sätt, men nu när den ges mera liv i melodi och mix så blir det en text man kan tolka lite som man vill känner jag. 

Gillar solot och pickscrapen i kombiantion med. Smart och coolt. 

• Tack! 1
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, Dark Of Light said:

Det är precis det som är poängen!!!! Bra där! Det intima och utlämnande är vackert, inga skuggor och hörn att gömma dig bakom!!!!!!! Exackt så! 

Just do tit!! ... ... Hehe. Just do it menar jag. 😄 Ja, man är ju ändå DoL

Jag hatar att sitta här och hålla med hela tiden men de e just precis de jag gör!

Håller med alltså! 

Dela på andra sajter

30 minuter sedan, slejnard said:

Har en gammal sansamp. Kanske dags att damma av den?! 

Jo gör det. Har du lilla lappen som visar på inställningar man kan göra för att få olika sounds så är de sjukt bra att testa. Het plötsligt så låter ju även mina billiga elbasar mycket roligare. Bara att kunna spela slap och få rätt ljud var ju sjukt kul. Har du inte kvar lappen så finns de att hitta on the netz.

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.