-k9- Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 Kanske kan locka någon att hämta trädet som ved med lite tur med. Då slipper jag ju böka med det själv. ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 47 minuter sedan, Dark Of Light säger: Vanot? Kan inte noter 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 4 minuter sedan, -k9- säger: Kanske kan locka någon att hämta trädet som ved med lite tur med. Då slipper jag ju böka med det själv. ☺️ Jo precis! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 Hittade en som haft en kille där som fällde träd och tog 1500kr (plus moms) per träd. Viket kunden tyckte var hutlöst. Tycker det låter ganska skäligt med 3000 för två träd, är jag naiv då? Skulle det röra sig om fler träd så skulle ju styckpriset göra att det blir slutpriset blir jättedyrt. Men med bara två träd så kan jag ju gå med på att för att det ska löna sig att ta ett sådant jobb alls så blir styckpriset högre. Visste jag att han hade fler jobb på samma gata eller i krokarna så skulle jag nog tycka att det vore för dyrt. Men som sagt om han ska komma hit för att bara fälla två träd så måste han ju åka en massa mil, soppa får han ju dra på deklarationen men det tar ju tid att åka hit och härifrån sedan, och så ska han ju ha sin lön, betala skatter och sociala avgifter mm. Så att kräva minst 3000 för att göra jobbet måste ju anses vara fullt rimligt, eller? Även om jobbet går fort och det skulle bli en hög timpenning så är det ju viss logistik kring det hela. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 Tycker nog att jag själv skulle kunna betala mer än 1500 per träd bara för att kunna sova bättre om natten med. Särskilt med tanke på att det ena trädets grenar skymmer sikten från grannens fönster, haha! Tur att det är en jätte trevlig indier man har som granne. Skulle jag varit min egna granne skulle jag nog varit mindre förstående själv... 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 15 minuter sedan, slejnard säger: Kan inte noter 😑 Inte jag heller. Om det inte är noter i rally såklart. 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 2 500 efter rutavdrag, blir det för att fälla trädet. Han hade ett jobb till i krokarna i april så han tar bägge jobben då så blir det lättare för honom och billigare för oss. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 Haha! Mycket spam om mina jäkla träd blev det. 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 Nu flyttpackas det för fullt. Ska bli skönt att slippa Emma, men så sjuuuuukt sjukt jävla tokdeppigt att tappa hennes son, vi har varit ett sånt grymt team och haft så kul ihop. Får hoppas det inte känns för tungt att skypa, sitter man bara och bölar på varsin sida blir det ju inget skoj. Emma flyttar till veckan och jag flyttar i april. Sen är det bara att invänta chaes utlovade stalking. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 Inte kul när man måste gå isär sådär. Men hoppas du kan hålla kontakten med grabben på ett bra sätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 33 minuter sedan, -k9- säger: Haha! Mycket spam om mina jäkla träd blev det. 😊 DU skulle kunna bli en stamkund *raggadisch* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 Tihi! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 ..det skulle jag oxå kunna bli när jag tänker efter.. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 Eller är det den som handlar av dig som är stamkund? 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 Skulle kunna vara så.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 Som stamkund... får man rabatt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 Bara om handeln blomstrar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 ... eller barkar det åt helvete då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 ..eller så blir att bara löövly. ? 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 Näver... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 Kämpa på fidden! Blir nog bra det där med sonen o kontakten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 1 minut sedan, slejnard säger: Kämpa på fidden! Blir nog bra det där med sonen o kontakten. Precis! Gud vet hur många gånger jag skilts från de man en gång älskat. Inte helt lätt, det känns så hårt. Men det blir och känns bättre med tiden. Ska jag floskla loss så läker tiden alla sår. De flesta i alla fall. Kämpa på! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 1 mars 2019 Trådstartare Dela Postat 1 mars 2019 1 timme sedan, Fidden säger: Nu flyttpackas det för fullt. Ska bli skönt att slippa Emma, men så sjuuuuukt sjukt jävla tokdeppigt att tappa hennes son, vi har varit ett sånt grymt team och haft så kul ihop. Får hoppas det inte känns för tungt att skypa, sitter man bara och bölar på varsin sida blir det ju inget skoj. Emma flyttar till veckan och jag flyttar i april. Sen är det bara att invänta chaes utlovade stalking. Låter trist, Fidden! Men som andra säger; hang in there🥰 Ju will mejk it! Ha, jag är fan inte svår på att bränna iväg till Jönnet på en fika!😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 1 mars 2019 Trådstartare Dela Postat 1 mars 2019 9 minuter sedan, Dark Of Light säger: Precis! Gud vet hur många gånger jag skilts från de man en gång älskat. Inte helt lätt, det känns så hårt. Men det blir och känns bättre med tiden. Ska jag floskla loss så läker tiden alla sår. De flesta i alla fall. Kämpa på! På floskeltoppen sitter DoL helt obesegrad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 har ni sett MeWe? liknar lite grann faceböök https://mewe.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 1 timme sedan, tordA säger: har ni sett MeWe? liknar lite grann faceböök https://mewe.com Men... då måste man ju vara sådär social och skit juh 😕 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 1 timme sedan, CHAE säger: På floskeltoppen sitter DoL helt obesegrad ... och nupptoppen förstås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 1 mars 2019 Trådstartare Dela Postat 1 mars 2019 2 minuter sedan, Dark Of Light säger: ... och nupptoppen förstås Det kan ju vara din lilla hemlighet😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 1 mars 2019 Dela Postat 1 mars 2019 2 timmar sedan, CHAE säger: På floskeltoppen sitter DoL helt obesegrad Kan begreppet "dola" fått en ny innebörd, kanske? 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts