Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons
1 timme sedan, Neosus said:

b092d69a-df39-4c22-98af-543ca715edd5?fit

Ja, that´s it. Right there! Ja då var ju det avklarat!

8 minuter sedan, Linus said:

Jobbigt att vara cyklisterna som hamnar bakom följebilarna och andas avgaserna. Typ 50% cyklar och 50% följebilar.

Plot twist, Greta Thunberg dyker upp och skjuter sönder alla följebilar.

7 minuter sedan, Linus said:

Oj då, oplanerad PT

Det är de bästa.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, Dark Of Light said:

Ok. Späjss, teh fanäll fråntieeer. Låt oss då prata om jymmden, vad vet vi? Vad är vår favoritrymd? Var är rymden godast? Är rymden lika stor överallt? Vad rymmer den? Vart rymmer den?

Under tiden vi funderar på det kan vi ju titta på detta.

Ja rymden är intressant. Är vi ensamma eller finns det 👽👽👽👽? Gjorde en låt för många år sen om en kringresande karneval från yttre rymden:

Dela på andra sajter

1 minut sedan, slejnard said:

Har en återkommande mardröm/paralys. Kallas maran eller kittlaren. Hen håller fast mig och kittlar mig så jag nästan kiknar. Riktigt obehagligt. 

En ganska vanlig paralys det. Försök att tänka att det bara känns som att du är fasthållen för att din kropp är av stängd men det blir något fel så du är vaken och medveten ändå. Kittlandet är bara en effekt av att nerverna inte vill koppla mellan hjärnan och övriga kroppen för att den fortfarande sover. 

Försök att istället se det som att du är i en mycket behaglig form av vila, där inget kan störa dig och din kropp bara är så tung ljust för att du vilar så tungt. 

Det går att bli så pass medveten att man klarar av att göra det med lite träning. 

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, slejnard said:

Har en återkommande mardröm/paralys. Kallas maran eller kittlaren. Hen håller fast mig och kittlar mig så jag nästan kiknar. Riktigt obehagligt. 

det finns inga sömnnparalyser. vetenskapen har fel.det är verkliga attacker.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, ewroL said:

det finns inga sömnnparalyser. vetenskapen har fel.det är verkliga attacker.

Vad har du nu läst för dumheter?

2 timmar sedan, Dark Of Light said:

Det finns inga verkliga attacker, det är bara paraplyer 😑 😳

🙂

Dela på andra sajter

Nu tror jag att jag vet vart gikten jag haft kommer ifrån. Smorde in mig med hudkräm igår kväll och vaknade med gikt igen. Läste på förpackningen och såg att den innehåller karbamid.  Googlade karbamid och insåg att det är en syntetisk urinsyra. Och det är just urinsyra som orsakar gikt. Insåg att jag ju använt mycket hudkräm ungefär samtidigt som jag fått gikten varje gång. Slump eller orsak? 

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.