Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons

Tjo! Nu är jag tebax igen. 

Höll på att flytta lite men det blev inte så. Två dagar innan jag skrev kontrakt på att sälja mitt hus mötte jag dem som skulle köpa det på en visning av ett hus som jag var intresserad av. Det slutade med att de lade ett bud på det hus som även jag var intresserad av. Först tycke de att det var pinsamt att möta mig på en visning två dagar innan vi skulle skriva kontrakt. Men självklart så är det ju viktigt att man faktiskt kollar vilka alternativ man har när man gör en så stor affär som ett husköp är. Så det slutade med att jag rådde dem att köpa det andra huset istället. Tror att de kommer trivas där bättre än i huset jag bor i nu. 

Så nu ska jag sluta husstressa och spela in lite låtar så att man blir rik och kan låta bygga rätt kåk på rätt tomt istället. 😑

Dela på andra sajter

1 timme sedan, slejnard said:

Jo det gick väldigt bra. Köpte en Furch Green till mycket bra pris. Svinnöjd. Låter typ så här:

Wooahh! Grymt skönt ljud ju.

Hur låter den med finger plock och anslag? 

Dela på andra sajter

Så nu blir det tredje försöket med studiobygge här i detta hus... haha! 

Ska byta plats på sovrum och musikhörna idag och i morgon. Så ska jag förbereda för att få fiberlina indragen på fredag. Och så borde jag få paket från UPS på fredag med. 

Dela på andra sajter

Slej, har du testat att köra X/Y mickning men vridit mickarna så att det blir uppåt nedåt istället? Då får man ju basstränarna i ena högtalaren och diskantsträngarna i den andra när man sedan panorerar dem i sin DAW. Kan få en gitarr att låta stor som en flygel med lite trixande och joxande då. 

Dela på andra sajter

Var för trött i huvudet och för utvilad i kroppen för att kunna somna just nu. Kändes som att jag skulle få sömnparalyser så jag vågade inte ligga kvar i sängen. Fick bli en bastusväng och sedan en kall dusch i hopp om att även kroppen ska varva ner när den känner att den kyls ner ganska fort och därför vill vara i vila  för att spara på energi. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, -k9- said:

Slej, har du testat att köra X/Y mickning men vridit mickarna så att det blir uppåt nedåt istället? Då får man ju basstränarna i ena högtalaren och diskantsträngarna i den andra när man sedan panorerar dem i sin DAW. Kan få en gitarr att låta stor som en flygel med lite trixande och joxande då. 

Inte provat men tack för tipset 

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.