Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons
21 timmar sedan, slejnard said:

Ewrol! Skulle du vilja berätta mer om dom här mörkisarna? Är det demoner? Aliens? 👽

Nejnejnej, jag tror att du massuppfittat något här😑

EwroL menar givetvis ”möra kisar” ett uttryck som myntades på Södermannagatan i maj 1940 av Tomas ”Totte” Hjalmarsson när han siktat ”Brölet” Svensson och ”Flinet” Oskarsson i full färd med att supa i kapp efter ett jobbigt arbetsplats. Legenden säger att Totte därvid utropade

- Nämeeen tiiiira, de där två ölgubbarna var ena möra kisar!

Resten är historia.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, CHAE said:

Nejnejnej, jag tror att du massuppfittat något här😑

EwroL menar givetvis ”möra kisar” ett uttryck som myntades på Södermannagatan i maj 1940 av Tomas ”Totte” Hjalmarsson när han siktat ”Brölet” Svensson och ”Flinet” Oskarsson i full färd med att supa i kapp efter ett jobbigt arbetsplats. Legenden säger att Totte därvid utropade

- Nämeeen tiiiira, de där två ölgubbarna var ena möra kisar!

Resten är historia.

Åh fan! Jag trodde det handlade mer om något av modernare snitt och i tidsandan politiskt korrekt benämning av invandrad arbetskraft, en frusen sjö nattetid eller möjligtvis en överdosering av lakrits..? 😳

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, Dark Of Light said:

Åh fan! Jag trodde det handlade mer om något av modernare snitt och i tidsandan politiskt korrekt benämning av invandrad arbetskraft, en frusen sjö nattetid eller möjligtvis en överdosering av lakrits..? 😳

Nix pix😑

2 minuter sedan, Dark Of Light said:

☺️

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, Dark Of Light said:

😄 Framtida IT arkeologer kommer att ha en väldigt förvirrande resa genom att läsa Längstah trådarna...

De kommer att klassa dem som sorts saga/epos. Tänk Dödahavs-rullarna🙂

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.