Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons
2 timmar sedan, slejnard said:

Tack! Känns tonarten rätt Ewrol eller är det själva låten du inte håller med? 

tonarten är rätt väg enligt mig.

Dela på andra sajter

Halvgammalt, ett par säsonger ute men ändå bra. Mindhunter på Netflix. En serie om seriemördare, halvt fiktivt, halvt om teh real deal. David Fincher har jobbat hårt med tonen i serien och gett skådespelarna mycket tid till repetitioner innan filmningarna. Painstaking but rewarding. Skrämmande men intelligent.  Rekommenderas!

Nu ska jag till och njuta av grannens lever med favabönor och ett glas chianti. Tjong.

Redigerat av Dark Of Light
Dela på andra sajter

Låter bättre och mer kontrollerat men kan bli ännu bättre med ditt eget recept, mörkare tonart. Tänk mer David Coverdale bluesigt. Det känns initialt som om man tappar intensitet men det går att få till med röstkontroll och modulation, ung. som du gör vid 0,37. Lite rasp och att man får till en viss attityd.

Skulle vara bättre om jag kunde ge exempel på något bra jag gjort där men det är tyvärr så att de bästa insp. med mig inte finns kvar längre. Det fanns mycket live insp. med mig som hade varit bra som exempel. Det gäller ju att hushålla med rösten live.

Var inte rädd för att går "ner i källaren". Intensiteten, attityden ligger inte högt upp i registret, utan i något helt annat. Attityden och att tro på det man sjunger väger mer.

En för jeffla bra låt det där!

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, slejnard said:

Nya versionen. till nästa låt blire å göra melodin först i en mörkare tonart. tycker ändå detta vart luftigare?

Tja det här funkar lika bra. Skön låt verkligen. Ska lyssna igen! :)

Dela på andra sajter

Jag skulle oxå vilja göra musik igen. Jag fick min strupe blockerade för sång när jag var 20 år precis så det var inte så bra för mitt liv. En mörkis gjorde det.

Redigerat av ewroL
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.