Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons

V̷͙̀̀́̿̎̀-̷̞͕̺͇̓̃̂͆A̷̲̍-̴̺̿̍̿͊́͊̈́̈́̓̈̃̂̚̕͝R̶̩͎̼͗͜-̴̨̨͈̠̲̫̙͙̩̗̬̦̣̦̖͊̉͋͗̊̕͝M̸̧̛̻̻͎̥̖̖͉̌̿̿̍͛̔̍͌̓͐̓̐-̷͚̟͉̼̼̅̈́T̵̢̤̬̟͙̣̔́͗̎̈́̈̓͂̊͜!̵̢̧̢̹̥̹̞̪̯̠̞̬͉̋̈́̑͆̓̉̚̚

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, Neosus said:

OMG!! 😳 Watt Happennsss?? (Jo exakt så stavas det...) 

Bråkkstäwherna smälltes i whärmen! 😳

42 minuter sedan, -k9- said:

Undrar om gäststugan skulle bli en lagom studio om jag köper detta hus? 

https://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-klenshyttan-ludvika-kommun-klenshyttevagen-17-16222578

Ja!

Dela på andra sajter

Jåh, allt är lungt så länge det inte står "pittoreskt läge" (nära soptipp eller djurkyrkogård) eller "endast lite småfix kvar" (kraftiga renoveringsbehov).

"Charmig äldre stil" ligger dock väldigt nära mäklar uttrycket; "pikanta inredningsdetaljer" som ofta tyder på förra ägarens tummen mitt i näven lösningar. Det finns dock tveksamheter. "Lummig trädgård" kan betyda mycket sly och mossa och "Inglasad altan i skyddat läge mot sjön" skulle kunna tyda på pensionärskuvös med obefintlig utsikt över sagda sjö. "Gångavstånd till fin badplats samt närhet till fina bär- och svampmarker" betyder, sjön är inte så nära som du tror utan jeffligt långt bort samt du kommer att ha bär och svampplockare überalles i krokarna.

Äh, naturligtvis skämtar jag, slå till vet ja! 😄 Lite kul med alla säljande omskrivningar i mäklar annonser bara.

• Gilla 1
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, Dark Of Light said:

Jåh, allt är lungt så länge det inte står "pittoreskt läge" (nära soptipp eller djurkyrkogård) eller "endast lite småfix kvar" (kraftiga renoveringsbehov).

"Charmig äldre stil" ligger dock väldigt nära mäklar uttrycket; "pikanta inredningsdetaljer" som ofta tyder på förra ägarens tummen mitt i näven lösningar. Det finns dock tveksamheter. "Lummig trädgård" kan betyda mycket sly och mossa och "Inglasad altan i skyddat läge mot sjön" skulle kunna tyda på pensionärskuvös med obefintlig utsikt över sagda sjö. "Gångavstånd till fin badplats samt närhet till fina bär- och svampmarker" betyder, sjön är inte så nära som du tror utan jeffligt långt bort samt du kommer att ha bär och svampplockare überalles i krokarna.

Äh, naturligtvis skämtar jag, slå till vet ja! 😄 Lite kul med alla säljande omskrivningar i mäklar annonser bara.

Haha! Min syster har bott några hus längre bort på samma gata, typ, så jag känner till platsen ganska så väl. Ligger lantligt men med bra cykelvägar till Ludvika. Blir lätt att åka lastcykel med elmotor för att handla med. Går hyfsat med bussar och det ska bli fler bussar dit också. 

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, Dark Of Light said:

Vagott!

Apropå det, här kan vi alla lära oss hur man använder emalj! Ett praktiskt verktyg i internat djungeln. Tro det eller ej så kan man med hjälp av emalj skicka meddelanden till varandra på internatet.

Shiiiit! Först skivat bröd och nu det här! Snart så säger säkert någon tjomme att man kan spela in sin musik med tockendäringa datormaskin hö-hö!

Vi har en ABC80 på jobbet och vi köpte en likadan till hemmet. Kanske man ska försöka sig på att skicka ett elektroniskt brev till frugan och ungarna därhemma?

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, CHAE said:

Shiiiit! Först skivat bröd och nu det här! Snart så säger säkert någon tjomme att man kan spela in sin musik med tockendäringa datormaskin hö-hö!

Vi har en ABC80 på jobbet och vi köpte en likadan till hemmet. Kanske man ska försöka sig på att skicka ett elektroniskt brev till frugan och ungarna därhemma?

SKIVAT BRÖD!? Finns det? Dessa japaner....

Ett intressant tidsdokument det där. Det som enda som är oförändrat är teh datanörd som redan då var awkward. En konstig konstant det där...

Dela på andra sajter

Inte nog men emaljen, nu har Tempo öppnat!!!! 😮

Efter ett något (för mig missvisande) lovande intro med löften om en inblick i hur det är i sovrummet med "all sängutrustning på ett ställe", konstateras att sängbäddning kan bli en helt ny upplevelse!

BARA i Sverige... Hur har den svenska folket klarat sig genom generationerna om man måste ha hjälp av detta slag? (Notera ostsmörgåsen, pålägg okänt).

Redigerat av Dark Of Light
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.