-k9- Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 6 timmar sedan, slejnard said: Vi brukar å byta fast mellan hbo å viaplay viaplay har jag bara kring julen för att kunna se JVM. Tycker Netflix har bättre utbud då jag inte kollar på så många svenska program alls Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 7 timmar sedan, slejnard said: Har inte provat. Klart det blir fladdrigare strängar ju mer man stämmer ner. Nån jag känner har en 4-strängad bas fast han har satt på de 4 grövsta från en 5-strängad. Bara en mick och den är aktiv. Jo det var så jag tänkte göra med. Men ibland blir ju intonationen galen med strängar från en 5a Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Vagott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Kul att jag äntligen fick veta hur man sjunger med två röster sådär som Ironmaiden tuppen gör... har alltid förundrats över de sångare som kan göra så. 😎 Kände mig rätt så dum när jag fick svaret, för det hörs ju hur de gör bara man lyssnar. 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Eller två klanger heter det ju på svenska. Inte två röster. 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Det är ju "bara" att sjunga med t ex bröstklang och sedan lägga till en nasalare ton, twang på engelska, för att få både tryck och höjd samtidigt. Svårt att hitta en balans och på vilka ställen det passar dock. Dessutom så bör man ju kunna hålla tonen bättre än jag själv gör med. 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Aha! Själv har jag flera röster i huvet! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Vagott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Jå Vagott! Är på 50 års kalas 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Räcker 50 år ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 55 minuter sedan, slejnard said: Räcker 50 år ☺️ räcker en kvart eller så... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 24 augusti 2019 Trådstartare Dela Postat 24 augusti 2019 Ostbågeh är goth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Vagoth! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Ostmacka på det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Vilken sort? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 24 augusti 2019 Trådstartare Dela Postat 24 augusti 2019 42 minuter sedan, slejnard said: Vilken sort? ”Lingongrova” är svaret😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 42 minuter sedan, slejnard said: Vilken sort? Neeeej!!! 😠 VAD HAR DU FÖR PÅLÄGG! Var god fortsätt....ACTION! 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Ost! ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 NU!!! 😠 Vilken sort? 😑 Hur jeffla svårt ska de va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Hush... nej jag menar herrgårdsost! Mild! ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Puuuuuuuuuuuuuuh. Hur skulle ni klara er utan mig? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 1 timme sedan, CHAE said: Ostbågeh är goth Btw, heter det ostbåge eller ostkrok? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 24 augusti 2019 Trådstartare Dela Postat 24 augusti 2019 (redigerat) 24 minuter sedan, Dark Of Light said: Neeeej!!! 😠 VAD HAR DU FÖR PÅLÄGG! Var god fortsätt....ACTION! 😑 18 minuter sedan, Neosus said: Ost! ☺️ 16 minuter sedan, Dark Of Light said: NU!!! 😠 Vilken sort? 😑 Hur jeffla svårt ska de va? 14 minuter sedan, Neosus said: Hush... nej jag menar herrgårdsost! Mild! ☺️ 12 minuter sedan, Dark Of Light said: Puuuuuuuuuuuuuuh. Hur skulle ni klara er utan mig? 😄 😆 11 minuter sedan, Dark Of Light said: Btw, heter det ostbåge eller ostkrok? 😳 Det är geografiskt betingat; kompisen som kommer i Ö-vik säger ”ostkrok” (vilket givetvis är fel🙂) medan resten av Swärjeh (d v s söder om Dalälven) säger ”ostbåge”. Frågor på det? Redigerat 24 augusti 2019 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Det heter OSTBÖJ!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Här är lite trevlig lödargsundehållning där man kan se hur mycket skada en atombomb gör. https://nuclearsecrecy.com/nukemap/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 15 minuter sedan, CHAE said: 😆 Det är geografiskt betingat; kompisen som kommer i Ö-vik säger ”ostkrok” (vilket givetvis är fel🙂) medan resten av Swärjeh (d v s söder om Dalälven) säger ”ostbåge”. Frågor på det? 12 minuter sedan, Neosus said: Det heter OSTBÖJ!!! Ja, det dök upp precis en här... ⬆️ 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 16 minuter sedan, -k9- said: Här är lite trevlig lödargsundehållning där man kan se hur mycket skada en atombomb gör. https://nuclearsecrecy.com/nukemap/ Trevligt! ☺️ Tsa Bomda 50mt räcker gott om man vill spränga bort Stockholm ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 29 minuter sedan, Neosus said: Trevligt! ☺️ Tsa Bomda 50mt räcker gott om man vill spränga bort Stockholm ☺️ Ja och så får man ett fint lite moln över hela Sverige med. Så alla får vara med och ha det trevligt. 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Trevligt! ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 24 augusti 2019 Dela Postat 24 augusti 2019 Tror att jag är allergisk mot öl. Tog två och blev lite snurrig av dem. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts