Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

6 timmar sedan, slejnard said:

Vi brukar å byta fast mellan hbo å viaplay

viaplay har jag bara kring julen för att kunna se JVM. 

Tycker Netflix har bättre utbud då jag inte kollar på så många svenska program alls 

Dela på andra sajter

Annons
7 timmar sedan, slejnard said:

Har inte provat. Klart det blir fladdrigare strängar ju mer man stämmer ner. Nån jag känner har en 4-strängad bas fast han har satt på de 4 grövsta från en 5-strängad. Bara en mick och den är aktiv. 

Jo det var så jag tänkte göra med. Men ibland blir ju intonationen galen med strängar från en 5a

Dela på andra sajter

Kul att jag äntligen fick veta hur man sjunger med två röster sådär som Ironmaiden tuppen gör... har alltid förundrats över de sångare som kan göra så. 😎

Kände mig rätt så dum när jag fick svaret, för det hörs ju hur de gör bara man lyssnar. 😊

Dela på andra sajter

Det är ju "bara" att sjunga med t ex bröstklang och sedan lägga till en nasalare ton, twang på engelska, för att få både tryck och höjd samtidigt. Svårt att hitta en balans och på vilka ställen det passar dock. Dessutom så bör man ju kunna hålla tonen bättre än jag själv gör med. 😊

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, Dark Of Light said:

Neeeej!!! 😠 VAD HAR DU FÖR PÅLÄGG!

Var god fortsätt....ACTION! 😑

18 minuter sedan, Neosus said:

Ost! ☺️

16 minuter sedan, Dark Of Light said:

NU!!! 😠

Vilken sort? 😑 Hur jeffla svårt ska de va?

14 minuter sedan, Neosus said:

Hush... nej jag menar herrgårdsost!

Mild!

☺️

12 minuter sedan, Dark Of Light said:

Puuuuuuuuuuuuuuh.

Hur skulle ni klara er utan mig? 😄

😆

11 minuter sedan, Dark Of Light said:

Btw, heter det ostbåge eller ostkrok? 😳

Det är geografiskt betingat; kompisen som kommer i Ö-vik säger ”ostkrok” (vilket givetvis är fel🙂) medan resten av Swärjeh (d v s söder om Dalälven) säger ”ostbåge”.

Frågor på det?

Redigerat av CHAE
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, CHAE said:

😆

Det är geografiskt betingat; kompisen som kommer i Ö-vik säger ”ostkrok” (vilket givetvis är fel🙂) medan resten av Swärjeh (d v s söder om Dalälven) säger ”ostbåge”.

Frågor på det?

12 minuter sedan, Neosus said:

Det heter OSTBÖJ!!! 

Ja, det dök upp precis en här... ⬆️ 😳

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, Neosus said:

Trevligt! ☺️

Tsa Bomda 50mt räcker gott om man vill spränga bort Stockholm ☺️

Ja och så får man ett fint lite moln över hela Sverige med. Så alla får vara med och ha det trevligt. 😑

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.