Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons
3 timmar sedan, slejnard said:

Vilken prisklass låg furchen du provade k9? Har fått höra att de spelar ut både Taylor och Martin i samma prisklass 

Vet inte vad den dyrare jag hade skulle kosta ny idag. Men det var den dyraste som fanns då. Men priset säger inte så mycket då en del av de dyrare Taylor inte föll mig i smaken helt och hållet på samma sätt som den billigare jag köpte. 

Självklart så kan det hända att man tycker att en Furch låter bättre oavsett prisklass om man gillar hur de bygger sina gitarrer med. Sen beror det ju på vad du är ute efter. Vill du ha en volymstark gitarr med mera bas så finns det fina Furch som är värda att kolla in. Så det är ju mycket tycke och smak. Men jag föredrar Taylor och har gått ifrån just Furch som innan var den gitarren jag gillade för att det var bra pris/ljud värde på dem. 

I butiken jag testade så hade de både Furch och Taylor, för mig så var valet enkelt. Men andra gillar annat. Spelade även på Gibson och Takamine och några märken till. Men en finare Furch kostar mu mindre än en finare Taylor så det är ju något man bör tänka på med. 

Men jag var ju jätte noga med att få tag på en gitarr med bra balans i ljudmässigt och ville inte ha för mycket bas eller topp. Behövde heller inte en volymstark gura så jag visste ju exakt vilken typ av gura jag var ute efter. Ofta så luras man av att en gitarr som låter högre låter bättre. Så jag brukar försöka hitta en som jag gillar dynamiken i med. 

Dela på andra sajter

55 minuter sedan, slejnard said:

Tack för bra kommentarer k9! Ska absolut testa flera märken både akustiskt och via den inbyggda micken. Vill ha en dreadnought men inte hugget i sten! 

OK jag gillar ju inte inbyggda mickar alls så vi har helt olika tänk där med. Taylor har ganska skumma EQ i sina guror dock var lite kul att experimentera med dem men jag blev inte så klok på hur de funkar, tihi! 

Dela på andra sajter

Tror att ni har rätt. Jag HAR varit kidnappad av aliens. Var helt säker på att det bara var Torsdag idag för att jag är lika säker på att det var Onsdag igår. 😱

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, -k9- said:

OK jag gillar ju inte inbyggda mickar alls så vi har helt olika tänk där med. Taylor har ganska skumma EQ i sina guror dock var lite kul att experimentera med dem men jag blev inte så klok på hur de funkar, tihi! 

Ja den jag kollade har inbyggd ljudhålsmick lr baggs samma som jag har nu. Utvecklingen har gått mycket framåt där mot för piezomickarnas dagar. Låter naturligt. Är så illa tvungen när jag spelar live. Går ju inte stå still framför en mick! 😂. Vid inspelning blandar jag oftast 

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, slejnard said:

Hej memf! 🙂 läget? 

Hej Slej! 🙂 

Det är väl inte så bra, fortsatta relationsproblem 😑 , men så ere. Hur är det själv? Haft en bra semester?

Dela på andra sajter

Just nu, slejnard said:

Aj då hoppas det går till sig för dig. Bra med mig å haft det gött i Norge å Finland några dagar på semestern.

Härligt. ☺️ Har sett en del goa bilder ☺️ Du lever livet du Slej ☺️ 

Jo får se vad det blir. Vi ska flytta isär ett tag för att få space. 😑 och hon vill att vi går i par-terapi.. Meh. Vet inte vad jag känner längre. 

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.