Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons
1 timme sedan, Dark Of Light said:

Jag som tyckte att det där var det mognaste inlägget på länge!? 😄

Du har väl hälsat "hann sum har har hann´úmmett" att förutsättningen för att ett forum ska fungera är att den... fungerar?

🙂

Dela på andra sajter

tycker att Furch är OK i de flesta fallen. De jag har haft har varit ganska tjocka i mellanregistret men det har jag kunna fixa bara genom att använda mikronplaceringar för att slippa burkigheten. En jumbo jag hade var jag sjukt nöjd med basen och att den inte var så toppig utan diskanten var kontrollerad och färdig EQ:ad, men mellanregistret var även på den lite väl tjockt för min smak. 

Men för dom pengarna skulle jag nog kolla på en Taylor istället. 

Dela på andra sajter

Särskilt Taylor guror med den lite mindre kroppen gillar jag som studiogitarr. Lagom botten och lagom topp för att hitta det man behöver i studion. Men jag gillar inte Taylors X-bracing (efter bara en dags testande dock) då jag tycker att även om de låter mer så blir det inte lika snyggt och balanserat ljud som med vanliga V-bracing. 

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, slejnard said:

Ska åka å prova några olika så få se då ☺️ 

Gjorde det en hel dag när jag ärvde efter min mor. Blev tillslut en Taylor för mig. Valde bort de dyraste av dem då deras störta fördel var att de lät högre men inte alltid bättre, tycker jag. Landade på en Taylor 312ce i mitt fall. 

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.