slejnard Postat 24 juli 2019 Dela Postat 24 juli 2019 😑 at Kiruna för litt käk 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 juli 2019 Dela Postat 24 juli 2019 3 timmar sedan, CHAE said: Ja på Gotland är det så. (Har också följt Flashback-tråden☺️) 3 timmar sedan, Neosus said: 😳 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 juli 2019 Dela Postat 24 juli 2019 2 minuter sedan, slejnard said: 😑 at Kiruna för litt käk 😑 Vad blev det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 juli 2019 Dela Postat 24 juli 2019 Orkar inte laga någon mat så dä får bli Paj! Istället! Frågor på de? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 24 juli 2019 Trådstartare Dela Postat 24 juli 2019 18 minuter sedan, Neosus said: Orkar inte laga någon mat så dä får bli Paj! Istället! Frågor på de? 😕 Nej, men paja ingenting okej! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 juli 2019 Dela Postat 24 juli 2019 Apropå ost... 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 24 juli 2019 Trådstartare Dela Postat 24 juli 2019 Såg ett par ostar i matbutiken idag; de såg gouda ut😑 Så klart köpte jag dem snabbt och det var verkligen i grevéns tid😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 24 juli 2019 Trådstartare Dela Postat 24 juli 2019 RIP Rutger Hauer🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 juli 2019 Dela Postat 24 juli 2019 53 minuter sedan, CHAE said: Såg ett par ostar i matbutiken idag; de såg gouda ut😑 Så klart köpte jag dem snabbt och det var verkligen i grevéns tid😮 Jag besparar dig besväret, kolla här och ett par sidor framåt.... och då var vi ändå nyktra... tror jag. 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 juli 2019 Dela Postat 24 juli 2019 Just nu, CHAE said: RIP Rutger Hauer🙁 Jefflar... Vilket sammanträffande! Jag fick ett infall att se Bladerunner 2049 på Nättflicks förut 😮 RIP man... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 24 juli 2019 Trådstartare Dela Postat 24 juli 2019 1 minut sedan, Dark Of Light said: Jag besparar dig besväret, kolla här och ett par sidor framåt.... och då var vi ändå nyktra... tror jag. 😮 Jag orkade 5-6 inlägg...😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 24 juli 2019 Trådstartare Dela Postat 24 juli 2019 Just nu, Dark Of Light said: Jefflar... Vilket sammanträffande! Jag fick ett infall att se Bladerunner 2049 på Nättflicks förut 😮 RIP man... 🙁 Creepy. Ingen vidare film, enligt mig😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 juli 2019 Dela Postat 24 juli 2019 50 minuter sedan, CHAE said: Jag orkade 5-6 inlägg...😄 Jag tror att det hela började med ostron... 😳 ... och nej, jag var inte nykter iaf. Vad vi lärde oss..? Ostpreussens nationalhund är en Chévrer, nationalfågeln, en collie-brie samt nationalblomman, en prästkrage. Ja, ungefär så. 49 minuter sedan, CHAE said: Creepy. Ingen vidare film, enligt mig😑 Är halvvägs, fungerar än så länge... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 juli 2019 Dela Postat 24 juli 2019 RIP rutger 🙁 vart entrecote på bishops i Kiruna 😄 så gott! Nu övernattar vi ca 15 mil hemifrån. Kört sen 11 imorse 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 juli 2019 Dela Postat 24 juli 2019 Bladerunner 2049, visst var den bra tycker jag. När den första Bladerunner filmen kom uppskattade jag inte den alls. Den där suggestiva berättar stilen med dåtidens taffliga filmtrick gick bort sig i VHS bruset tror jag. Kanske var jag för ung... Framtiden beskrevs med grova penseldrag. Den har inte åldrats väl om man ser den utan distans idag. Ett närmast evigt regn sätter stämningen. Inga plattskärmar någonstans, men väl flygande bilar (hur skulle de veta vad som komma skulle 2019 då, 1982?) Det tog flera år innan poletten ramlade ner för mig. Vangelis gjorde musiken, oerhört känsligt, återigen suggestivt, nära Michael Mann i sin stil där. Allt det här har de fångat även här. Regnet är minst lika rikligt, dessutom även snö. TV/data skärmarna överallt är lika tjocka som då, bilarna flyger också. Visserligen snyggare helt utan hjälp av palltruckar, tricken är givetvis med dagens CGI teknik hissnande. T ex Rachel (Deckers flickvän) återuppstår kort som en kopia från förr. Helt otroligt Deep Fake trickery indeed! Berättelsen berättas i samma långsamma lunkande tempo som första delen. Kanske är det här det skär sig för den "snabba klipp törstande instant gratifikation" generationen? Jag tycker att den förvaltar arvet väl. Se en bra kopia av den första, sedan den här. Det är det värt. 👙 👙 👙 👙 Fyra kvarglömda damunderklädes uppsättningar av fem möjliga får den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 juli 2019 Dela Postat 24 juli 2019 (redigerat) 11 timmar sedan, slejnard said: RIP rutger 🙁 vart entrecote på bishops i Kiruna 😄 så gott! Nu övernattar vi ca 15 mil hemifrån. Kört sen 11 imorse 🙂 Entré kåt på någon bi shop, uppfattat! Redigerat 25 juli 2019 av Dark Of Light Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 juli 2019 Dela Postat 25 juli 2019 😆 morn å KPD å VARMT Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 25 juli 2019 Dela Postat 25 juli 2019 Jupp, varmt såini! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 25 juli 2019 Dela Postat 25 juli 2019 11 timmar sedan, Dark Of Light said: Bladerunner 2049, visst var den bra tycker jag. När den första Bladerunner filmen kom uppskattade jag inte den alls. Den där suggestiva berättar stilen med dåtidens taffliga filmtrick gick bort sig i VHS bruset tror jag. Kanske var jag för ung... Framtiden beskrevs med grova penseldrag. Den har inte åldrats väl om man ser den utan distans idag. Ett närmast evigt regn sätter stämningen. Inga plattskärmar någonstans, men väl flygande bilar (hur skulle de veta vad som komma skulle 2019 då, 1982?) Det tog flera år innan poletten ramlade ner för mig. Vangelis gjorde musiken, oerhört känsligt, återigen suggestivt, nära Michael Mann i sin stil där. Allt det här har de fångat även här. Regnet är minst lika rikligt, dessutom även snö. TV/data skärmarna överallt är lika tjocka som då, bilarna flyger också. Visserligen snyggare helt utan hjälp av palltruckar, tricken är givetvis med dagens CGI teknik hissnande. T ex Rachel (Deckers flickvän) återuppstår kort som en kopia från förr. Helt otroligt Deep Fake trickery indeed! Berättelsen berättas i samma långsamma lunkande tempo som första delen. Kanske är det här det skär sig för den "snabba klipp törstande instant gratifikation" generationen? Jag tycker att den förvaltar arvet väl. Se en bra kopia av den första, sedan den här. Det är det värt. 👙 👙 👙 👙 Fyra kvarglömda damunderklädes uppsättningar av fem möjliga får den. bra recension! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 25 juli 2019 Trådstartare Dela Postat 25 juli 2019 31 minuter sedan, Dark Of Light said: Jupp, varmt såini! Äh, det är ju skönt väder😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 juli 2019 Dela Postat 25 juli 2019 Ja hemma å nu badstranden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 25 juli 2019 Dela Postat 25 juli 2019 2 timmar sedan, ewroL said: bra recension! Tack! 2 timmar sedan, CHAE said: Äh, det är ju skönt väder😎 Ja d e ju d d e! 12 minuter sedan, slejnard said: Ja hemma å nu badstranden Välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 juli 2019 Dela Postat 25 juli 2019 Tackar! He varmt! ☀️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 juli 2019 Dela Postat 25 juli 2019 Årets första dopp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 juli 2019 Dela Postat 25 juli 2019 He va kallt i älven 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 juli 2019 Dela Postat 25 juli 2019 Pite älv 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 juli 2019 Dela Postat 25 juli 2019 Så atte.. 😑 blire nå KPD? 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 juli 2019 Dela Postat 25 juli 2019 Funderar men Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 juli 2019 Dela Postat 25 juli 2019 He e fö vamt 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 juli 2019 Dela Postat 25 juli 2019 Så blir nog nå vatn.. 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts