Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
10 timmar sedan, -k9- said:

Kul! Vad är det för spelning då? 

 

 

4 timmar sedan, slejnard said:

Det lät kul! 🙂 

morn å KPD 

Vet inte om det blir kul men en spelning på en krog iallafall blir det.

Iallafall.

LPD!!  

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Det är visst över två mil jag ska ta mig på cykel. Kommer ju ta nästan fyra halvtimmar. Måste ju dra vid fyra snåret då. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu, -k9- said:

Kommer ju ta under en timme, så du bör dra vid fem snarare. 😏

Ja jäklar ja! Tack du räddade mig där. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, -k9- said:

Grillfest ikväll. Ska cykla dit med en platta öl, en stor skål sallad och det jag ska grilla. 🙂

Vagott!

2 timmar sedan, Neosus said:

 

Vet inte om det blir kul men en spelning på en krog iallafall blir det.

Iallafall.

LPD!!  

Krogspelningar är antingen eller. Antingen två förskrämda a-lagare i ett eller flera hörn så det hela blir mer eller mindre som ett rep eller fullsatt och ett satans röj! I allafall.

Vagott med lasagne!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom just ihåg att starta tvättmaskinen som jag laddade tidigt så att kläderna skulle hinna torka innan jag ska iväg. Nu när de legat och för-torkat så borde de bli trorra jättefort efter att tvätten väl är klar, tycker jag. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, Dark Of Light said:

Vagott!

Krogspelningar är antingen eller. Antingen två förskrämda a-lagare i ett eller flera hörn så det hela blir mer eller mindre som ett rep eller fullsatt och ett satans röj! I allafall.

Vagott med lasagne!

Exakt precis så är det! Vi har mest spelat för tomma lokaler. Är rädd för att vi kommer att göra det nu oxå. 

Jag kommer nog att kliva av bandet, supa som fan, och spela för mig själv istället...det blir röj.  😕 😱 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, Neosus said:

Exakt precis så är det! Vi har mest spelat för tomma lokaler. Är rädd för att vi kommer att göra det nu oxå. 

Jag kommer nog att kliva av bandet, supa som fan, och spela för mig själv istället...det blir röj.  😕 😱 

Jåh. Frustrerande sådant. Har spelat för både fulla som tomma hus. Visst fan är det en obeskrivlig känsla när det blir röj och man har en publik som är med på noterna. Men det måste kännas som om det leder en någonstans eller åtminstone ger en någonting i utbyte. När det slutar göra det... då är det slut. Numera spelar jag inte alls. Lusten infinner sig inte, lika bra det kanske. Blir mer tid för kaffe eller öl på så vis ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, -k9- said:

Kom just ihåg att starta tvättmaskinen som jag laddade tidigt så att kläderna skulle hinna torka innan jag ska iväg. Nu när de legat och för-torkat så borde de bli trorra jättefort efter att tvätten väl är klar, tycker jag. 😑

Om du cyklar tillräckligt fort så torkar kläderna av friktionen mot luften! Prova motvind också eller om du kopplar inte en hårtork i cykel dynamon som du kan blåsa torrt med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, Dark Of Light said:

Om du cyklar tillräckligt fort så torkar kläderna av friktionen mot luften! Prova motvind också eller om du kopplar inte en hårtork i cykel dynamon som du kan blåsa torrt med. 

Brukar faktiskt ta på mig kläder som inte är helt torra och torka dem i solen och med luftmotsrändet. Går fortare än man tror. 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, Dark Of Light said:

Jåh. Frustrerande sådant. Har spelat för både fulla som tomma hus. Visst fan är det en obeskrivlig känsla när det blir röj och man har en publik som är med på noterna. Men det måste kännas som om det leder en någonstans eller åtminstone ger en någonting i utbyte. När det slutar göra det... då är det slut. Numera spelar jag inte alls. Lusten infinner sig inte, lika bra det kanske. Blir mer tid för kaffe eller öl på så vis ☺️

Exakt prexcis så e de me de de e de! Jag är nog där i det stadiet nu att man inte känner att man vahettere....får ut något av det!

SÅatte.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, Neosus said:

Exakt prexcis så e de me de de e de! Jag är nog där i det stadiet nu att man inte känner att man vahettere....får ut något av det!

SÅatte.. 

Men det är ju bra att spela och få referenser ändå, eller? 

Tänker att det kan leda till bättre och bättre gig. 

Själv har jag alldrig fått en kick eller blivit nervig av att stå på scen, så jag har inte varit intresserad av att spela live heller.

Men mitt första gig var inför tre hundra pers på en festival som NAMF stod för. Vi bildade bandet två månader innan den spelningen bara för att vara med på just den festivalen iofs. 

Det senaste jag gjorde var med en kille som ville att jag skulle iprovisera elgitarr över hans beats och så skulla han rappa. Då var det en nästan tom lokal och vi körde dagen efter att han frågat om jag ville göra något sådant. Visste ju inte att det var palenrat och klart för nästa dag dock. Haha! 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

När man var ung å dum och hade ambitioner så var det på ett annat vis än när det är på det viset som det är nu när man bara är dum och de e ju på ett vis bara dumt att tro att det blir andra visor av det där. 

Det ska vara roligt att lira i första hand! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, Neosus said:

När man var ung å dum och hade ambitioner så var det på ett annat vis än när det är på det viset som det är nu när man bara är dum och de e ju på ett vis bara dumt att tro att det blir andra visor av det där. 

Det ska vara roligt att lira i första hand! 

 

👍 Väldigt bra sagt där. Du borde skriva ner det. Eller upp, eller... ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...