Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vi har precis gjort klart våran promo CD-single. Det enda som återstår är mixning. Hur som helst, så har vi lagt upp klipp ifrån låtarna på våran webbsida, vore riktigt kul ifall ni hade lust att hoppa in där och lyssna. Mixningen är lite "slask" än så länge, finns en del att förbättra på den fronten. Så hoppa in på webbsidan och där på första sidan finns en stor knapp långt ner, som heter "the jukebox".

http://www.cromonic.com

Annons
Postat

Jo fanken.. Det där låter proffsigt.. Ojj.. Jag gillar verkligen trummsoundet på "Sands of time" Tja alla låtar... Rent och snyggt i alla låtar.. Har lätt för att höra alla enstaka instrumet.. Och sången och allt.. det kommer att funka finfint det där..

Skön musik för övrigt.. 😠

Postat

Sången är inte min kopp te.

Det behöver förvisso inte betyda att den är dålig, snarare bara att det inte är min smak.

Vad gäller musiken i övrigt... *headbangar*

Najs driv i spåren. :rolleyes:

Postat

Kul att höra lite längre klipp från Cromonic!

Framförallt magnifikt gitarrspel och betongtätt lir. Bra grundsound!

Det är nåt med sången som inte går rakt ner i magen på mig, dock. Vet inte vad det är riktigt; svårt det här. Han kanske är för svensk, både i uttal och frasering? Jag menar; det är ju inget "fel" i sången, pipan finns där och tonträffen sitter ju där den ska... hmmm...

Hur som helst; när du släpper hela låtarna har de plats i min mp3-samling!

/Bengan

Postat
Fan vad nice! Vad tycker ni om nivåerna och så för övrigt?

tyckte det lät riktigt bra.. den enda i nivån som kanske skulle kunna ändrats (enligt mig) är att lyfta fram sologitarren lite.. tyckte det låg en aning för långt bak i mixen.. men jag lyssnar med rätt kassa högtalare nu också så det kanske låter annorlunda om jag lyssnar med lite bättre utrustning.. men i övrigt kan jag inte komma på något att klaga på.. låter riktigt bra. 😛

Postat
tyckte det lät riktigt bra.. den enda i nivån som kanske skulle kunna ändrats (enligt mig) är att lyfta fram sologitarren lite.. tyckte det låg en aning för långt bak i mixen.. men jag lyssnar med rätt kassa högtalare nu också så det kanske låter annorlunda om jag lyssnar med lite bättre utrustning.. men i övrigt kan jag inte komma på något att klaga på.. låter riktigt bra. 🙂

Tack. Jag håller med, jag brände ut en skiva och lyssnade i bilen och sologitarren låg väldigt lågt, fast här hemma låter det bra. Tror att jag får ställa monitorerna så jag hör, de står lite skumt här nu 🙁

Postat
Fan vad nice! Vad tycker ni om nivåerna och så för övrigt?

Tjnena... riktigt schyst alltihop... hade jag bara fått fram sång och sologitarr lite längre fram i ljudbilden hade det varit klockrent! 🙁

Postat

Tycker de låter grymt bra.. helt i min stil av lite tyngre musik!! 😉

Postat (redigerat)

Håller med. Klockrent. Fett trummljud, lagom nivåer på gitarrer, bra bas. Är det inte mixat, så kan det dessutom bara bli bättre.

Enda reservationen är growlsången. Den andra sången låter fetare tycker jag. Släng på lite halfordska falsettkörer istället. lite som "sands of time" 🙂

Fire within borde bli singeln?

Redigerat av Egghuvud

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.