Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena! Nu är det såhär att jag har försökt att lägga upp min första låt på Spotify. Allt har gått jättebra och låten går att lyssna på utan problem. MEN. Låten har laddats upp på en annan artistprofil. D.v.s att jag inte har fått en egen artistprofil. Detta eftersom vi använder samma artistnamn. Hur ska jag göra för att få en egen profil? Är det ens möjligt eller måste jag byta artistnamn? Kanske inte rätt forum men hoppas iallafall på svar! 🙂

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det bästa är väl att söka på användarnamn man tänkt sig och se om det redan är upptaget så man slipper sånt här strul.

Postat (redigerat)

Kontakta Spotify eller snarare din distributör. Det är inte ovanligt att sådant här sker. Andra som jag vet har råkat ut för liknande har fått det fixat ganska snabbt.

Redigerat av Gäst
Postat

Tack för alla svar! Jag kontaktade min distributör och enligt dem är detta ganska vanligt förekommande. Jag kommer att få en egen artistprofil på spotify men det kan i värsta fall ta upp till 4 veckor.... känns jäkligt onödigt alltså. Så ett tips, hitta ett unikt artistnamn och gör inte som jag. Hade även fel artistprofil på bland annat iTunes och Google Play men det ska också vara löst inom fyra veckor. Hoppas dock att det går snabbare än så :).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.