DALYY Postat 12 december 2018 Postat 12 december 2018 Tjena! Nu är det såhär att jag har försökt att lägga upp min första låt på Spotify. Allt har gått jättebra och låten går att lyssna på utan problem. MEN. Låten har laddats upp på en annan artistprofil. D.v.s att jag inte har fått en egen artistprofil. Detta eftersom vi använder samma artistnamn. Hur ska jag göra för att få en egen profil? Är det ens möjligt eller måste jag byta artistnamn? Kanske inte rätt forum men hoppas iallafall på svar! 🙂
slejnard Postat 12 december 2018 Postat 12 december 2018 Var med om exakt samma sak. Kallade mig JaMa och hamnade hos en annan artist med samma namn. Vet inte om det går att byta?! 😮
Die Hard (oregistrerad) Postat 12 december 2018 Postat 12 december 2018 Det bästa är väl att söka på användarnamn man tänkt sig och se om det redan är upptaget så man slipper sånt här strul.
hellfog Postat 12 december 2018 Postat 12 december 2018 Jag har sett större artister haft detta problem, kommer dock inte på något exampel just nu.
Gäst Postat 12 december 2018 Postat 12 december 2018 (redigerat) Kontakta Spotify eller snarare din distributör. Det är inte ovanligt att sådant här sker. Andra som jag vet har råkat ut för liknande har fått det fixat ganska snabbt. Redigerat 12 december 2018 av Gäst
DALYY Postat 13 december 2018 Trådstartare Postat 13 december 2018 Tack för alla svar! Jag kontaktade min distributör och enligt dem är detta ganska vanligt förekommande. Jag kommer att få en egen artistprofil på spotify men det kan i värsta fall ta upp till 4 veckor.... känns jäkligt onödigt alltså. Så ett tips, hitta ett unikt artistnamn och gör inte som jag. Hade även fel artistprofil på bland annat iTunes och Google Play men det ska också vara löst inom fyra veckor. Hoppas dock att det går snabbare än så :).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.