Mattias142 Postat 27 november 2018 Postat 27 november 2018 Kan man köpa Cubase sju begagnad? Vet inte hur det funkar med licenser och sånt. Visst kom VST Amp med sjuan? Mattias
van Caine Postat 27 november 2018 Postat 27 november 2018 Varför sjuan? *nyf* Den är ju rullator-gammal och låter inget vidare. Är det en rent ekonomisk fråga så borde kanske Reaper vara nåt jag hellre skulle rekommendera som jag ser det, den är både förvånansvärt kraftfull, låter väldigt fint för sitt pris vad jag hört, och snuskigt billig.
Mylan Postat 27 november 2018 Postat 27 november 2018 Hej Mattias Du kan få köpa Cubase 7.5 billigt. Jag köpte den med möjlighet att uppgradera till 8 så det är den jag har på datorn 7.5 har jag som box.
Die Hard (oregistrerad) Postat 27 november 2018 Postat 27 november 2018 1 timme sedan, van Caine säger: Varför sjuan? *nyf* Den är ju rullator-gammal och låter inget vidare. Är det en rent ekonomisk fråga så borde kanske Reaper vara nåt jag hellre skulle rekommendera som jag ser det, den är både förvånansvärt kraftfull, låter väldigt fint för sitt pris vad jag hört, och snuskigt billig. Hur låter en DAW då?
Mattias142 Postat 27 november 2018 Trådstartare Postat 27 november 2018 #Mylan- Var köper jag sjuan billigt? Jag kör 5.1.1 nu.. :) Skulle gärna köra 10an men 6000:- tycker jag är för dyrt..
Mattias142 Postat 27 november 2018 Trådstartare Postat 27 november 2018 Kan man köra 7an på fler datorer? Vill ha en hemma och en på jobbet..
pme (oregistrerad) Postat 27 november 2018 Postat 27 november 2018 Det är bara att flytta med donglen.
Mylan Postat 27 november 2018 Postat 27 november 2018 Hej! Som sagt bara ta med sig donglen som följer med. Du kan köpa min licens om du är intresserad?
Mattias142 Postat 27 november 2018 Trådstartare Postat 27 november 2018 Jodå, är det där gitarr vst amp med? Vad kostar det?
Mylan Postat 27 november 2018 Postat 27 november 2018 Jag måste nog starta upp och kolla. Priset kan vi väl resonera genom e-post.
Mylan Postat 27 november 2018 Postat 27 november 2018 Nu har tittat och hittat vad du vill ha, Vst amp. Min E-post är attfara@bredband.net
van Caine Postat 27 november 2018 Postat 27 november 2018 5 timmar sedan, Die Hard säger: Hur låter en DAW då? Hur låter en gitarr? ?
van Caine Postat 27 november 2018 Postat 27 november 2018 Just tidigare Steinberg-versioner dock har i fallande ordning kraftiga orenheter i ljudet, en form av inharmonisk distorsion, och en hype i över midden. Särskilt när man driver dem hårdare. Kan göra saker besvärliga särskilt när man måste finlira. Börjar dock närma sig WYHIWYG nu.
van Caine Postat 27 november 2018 Postat 27 november 2018 Som en direkt kontrast hade jag motsatt problem när jag försökte jobba med Audition. En hype i lågmidden som gjorde det fullständigt omöjligt att kalibrera basen. Inget av detta hade varit fullt så stort problem om samma fel satt i både medhörningen och slutrenderingen, men slutrenderingarna verkar ganska transparenta (bara testat just den biten med Nuendo 8 dock), medans medlyssningen är hårt färgad. Enda DAW jag någonsin testat som var helt neutral var Pyramix, men den version jag lekte med vill jag minnas inte kunde köra VST, och har även ett gnagande minne att den krävde hårdvara som fick Pro Tools att kännas plånboksvänligt.
Mattias142 Postat 28 november 2018 Trådstartare Postat 28 november 2018 Nån som vet nåt om Cubase 7 Elements? Verkar ha det jag är ute efter och väldigt billigt!
Die Hard (oregistrerad) Postat 28 november 2018 Postat 28 november 2018 Vad är det som gör att du har hakat upp dig på just C7? Cubase ligger ibland ute på försäljning även senare versioner än 7:an på vend och blocket till bra priser. När det gäller ampsims så finns det ju en uppsjö bättre gratis än den som följer med Cubase och detsamma med cabimpulser.
slejnard Postat 28 november 2018 Postat 28 november 2018 (redigerat) Testa http://reaper.fm/ gratis i 30 dagar och utvärdera. Kostar sen $60. Som die hard sa så finns många bra ampsims som inte kostar skjortan. Redigerat 28 november 2018 av slejnard
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.