DALYY Postat 18 november 2018 Postat 18 november 2018 Tjo Studio Forum! Nu var det ett tag sedan jag senast bad om lite feedback. Själv tycker jag absolut att jag har utvecklats sedan dess. Nu undrar jag om jag skulle kunna få lite feedback på min senaste mix :). Tycker själv allt låter bra men är absolut inget proffs och vänder mig därför hit för att be om hjälp från folk som har lite bättre koll än mig. Tack på förhand DaLy
Zaahii Postat 18 november 2018 Postat 18 november 2018 Introt påminner mig lite om Sunshine av David guetta hah XD. Gillar även dina melodier absolut något jag skulle kunna stå o dansa till. Jag skulle skära ned lite på whitenoisen för det tar över. Och sen måste du få kicksen att låta mer, Jag är inte heller något proffs, men jag skulle använda använda en kompressor och kanske fruity soft clipper (Om du har FL studio) för att få mer punch i kicken. Och även jobba med stereo för att få ett mer fylligt ljud. 1
DALYY Postat 18 november 2018 Trådstartare Postat 18 november 2018 Tack som fan för responsen! Haha nu när du säger det så är introt ganska likt det introt. Inget jag tänkt på förräns nu dock xD. Ska absolut tänka på det du säger med whitenoisen, kicksen och stereon. Väldigt hjälpsamt <3. Tack för lovorden och framförallt tack för svaret!
Tixxen Postat 19 november 2018 Postat 19 november 2018 Bra melodier, fortsätt göra musik! Kick och trummor överlag behöver få lite edge och höjas i mixen. Har du testat paralell kompression? Kommer göra susen för dina trummor, sen kommer du aldrig vända om. Som någon nämnde här ovan. Jobba med stereo, dvs. bredda mixen genom att lägga någon instrument till vänster och något lite mer till höger. Håll dock alla låga frekvenser i mitten. Sen med mastering, det tror jag sedan kan göra att du får en låt som låter ÄNNU mer sammansvettsad! Använd en kompressor på din master för att svetsa samman alla element ytterligare. Som sagt, fina och upplytande melodier! Kör hårt! 1
DALYY Postat 19 november 2018 Trådstartare Postat 19 november 2018 Tack! Ska absolut använda mig av dina tips tills nästa gång :). Dem betyder vädligt mycket. Tack så hemskt! Kul att du gillar mina melodier också ;)!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.