slejnard Postat 14 november 2018 Postat 14 november 2018 Hej! En hyllning till forumets egen demon! đźÂ đ Tar gĂ€rna feedback pĂ„ lĂ„t arr och produktion. Tycker ni nĂ„t ska Ă€ndras? đ   Â
VayzeriA Postat 16 november 2018 Postat 16 november 2018 Bra Ä "catchig" lyssnar i mobilen med "dÄlig" bedömning. KÀnns lite old school son jag gillar. Kan inte sÀtta fingret pÄ det, men kan putsas lite. Reflektivt skulle jag personligen vilja ha ett annat sound pÄ gitarslingan i bakgrunden. Mindre vass, lite mer vÀrme, kanske ngn chorus/mild flanger?
magnus83 Postat 16 november 2018 Postat 16 november 2018 Rackarns! Riktigt bra!! Jag hĂ„ller med vayzeria, men jag tycker att hela mixen Ă€r lite vass. Men det kan bero pĂ„ den överdrivet höga virveln kanske? Den Ă€r till och med tar över lĂ„ten efter ett tag, den lĂ„ter till och med volymstarkare Ă€n sĂ„ngen. Och sĂ„ lirar gitarren fel/falskt vid 1:43 och 1:51. Annars sĂ„ Ă€r det riktigt bra! Gött jobbat!!! đ
slejnard Postat 17 november 2018 TrĂ„dstartare Postat 17 november 2018 Tack vayzeria och Magnus83! Jag la ett filter pĂ„ trumpaketet, kanske det som gör den vass och hög. Bra förslag om gitarren med chorus vay. Ska spela om dom felspelande gitarrerna. đ tack o kul att ni lyssnade ? 1
slejnard Postat 19 november 2018 TrĂ„dstartare Postat 19 november 2018 Mixade om lite och gjorde en video ihop med vĂ„r lille hund Tilly! đSamt la den pĂ„ Youtube. Tycker sjĂ€lv soundet blev mindre vasst. Vad tycker ni?  1
VayzeriA Postat 20 november 2018 Postat 20 november 2018 Mer dynamik/bredd blev det minsann. Mjukare och snÀllare, men ff behÄllit sin charm. Tycker att gitarren i bakgrunden spelar lite "galet". NÀstan otakt/fel takt? Men still...... GOOD JOB!? 1
magnus83 Postat 20 november 2018 Postat 20 november 2018 Mycket bĂ€ttre! Man jag tycker fortfarande att virveln Ă€r för vass och för hög i volym. Jag tycker att du sjunger vĂ€ldigt bra, en skön och vĂ€ldigt egen röst, pĂ„ ett bra sĂ€tt! đ 2
slejnard Postat 20 november 2018 TrĂ„dstartare Postat 20 november 2018 Tack Ă„terigen vayzeria och Magnus83. Ska lĂ„ta lĂ„ten âgroâ till sig och sen ge mig pĂ„ en nyinspelning bĂ€ttre spelad. Blir sĂ„ glad över berömmet av min röst. Verkligen kul att höra! Sporrar mig ? TACK! 1
VayzeriA Postat 21 november 2018 Postat 21 november 2018 Ska försöka hinna lyssna pÄ datorn och fÄ en bÀttre och Àrligare lyssning. Ser fram emot "fortsÀttningen". ?????? 1
Die Hard (oregistrerad) Postat 21 november 2018 Postat 21 november 2018 Ăr det en fysisk trummaskin du anvĂ€nder? LĂ„ter som det gjorde pĂ„ 80-talet, dvs inte direkt övertygande verklig. LĂ„ter trĂ„kig och mekanisk. Bastrumman drĂ€nks av basen. Tycker det hĂ€nder inget med lĂ„ten eller mixen. Bara stĂ„r och stampar pĂ„. Skulle kunna bli bra om den gjordes om lite och fĂ„ mer liv i lĂ„ten/mixen.
slejnard Postat 21 november 2018 TrĂ„dstartare Postat 21 november 2018 Det Ă€r samplade trumloopar. Planen Ă€r att spela in med en riktig trummis. DĂ„ tror jag Ă€ven det skulle bli mer âlivâ i lĂ„ten. Tack för dina synpunkter die hard! ?
HomerJSimpsson Postat 24 november 2018 Postat 24 november 2018 Jag vill oggsÄ göra en sÄn lÄt ... avis ! 1
Cathrine Postat 24 november 2018 Postat 24 november 2018 Bra lÄt! Skönt svÀng och atmosfÀr. Tycker ocksÄ att virveln petar mig lite i öronen. Om du kör miditrummor kan du testa att byta ut virveln, denna Àr vÀldigt kort och lite som ett kantslag. Jag skulle vilja ha en lite varmare 70-tals virvel. Som andra nÀmnt Àr lÄten lite platt. Jag skulle skala i versen, och sedan pÄ med mer stÀmmor, strÄkar och mer... av allt i refrÀngen. Men, absolut en skön lÄt! ?  1
slejnard Postat 25 november 2018 TrĂ„dstartare Postat 25 november 2018 Tack Homer och Cathrine! MĂ„nga bra tips frĂ„n dig Cath đ Just det dĂ€r att skala av försöker jag tĂ€nka pĂ„ men blir inte alltid sĂ„ đ. Har faktiskt en hel radda nya och nygamla lĂ„tar pĂ„ G att spela in med riktig trummis. Kommer vara mycket noggrannare men Ă€ndĂ„ behĂ„lla feelingen i framförandet. 1
CHAE Postat 2 januari 2019 Postat 2 januari 2019 Kaffeosande och briljant, precis som DoL! Gillar brötgitarrerna med extra mycket. Kanske inte din bÀsta sÄnginsats dÄ det surar dÄ och dÄ. Jag förstÄr vad du vill göra med falsettsÄngen reverbmÀssigt men det hÄller dessvÀrre inte dÄ det flyter ut för mycket. VÀnligen, CHAE
slejnard Postat 3 januari 2019 TrĂ„dstartare Postat 3 januari 2019 Tack för feedback CHAE. Lite osĂ€ker pĂ„ om lĂ„ten i sig Ă€r vĂ€rd att göra en skarp och tiptop version med riktiga trummor och bĂ€ttre framförande pĂ„ alla plan. Vad tycker ni? Börjar ha grymt mĂ„nga lĂ„tar nu som Ă€r snĂ€ppet över demostadiet. Men tiden, var Ă€r tiden att hinna allt? đźÂ Har som mĂ„l 2019 att göra en ny EP men med lĂ„tar pĂ„ engelska denna gĂ„ng. Kanske tom rĂ€cker till en fullĂ€ngdare âșïžÂ Tycker sjĂ€lv att mixen pĂ„ youtubeversionen blev bĂ€ttre sĂ„ hoppas det Ă€r den ni lyssnar pĂ„. Ni kan bortse frĂ„n den taffliga musikvideon dĂ€r hunden fick âageraâ ??. SĂ„ hĂ€r blev förresten fjolĂ„rets EP đ som Ă€ven finns pĂ„ tuben   Â
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.