Jump to content
Annons

Vars säljer SR och SVT gammal utrustning numera?

Recommended Posts

pdac (oregistrerad)
Postat

Som rubriken lyder. Någon som har koll på hur och var SR och SVT säljer gammal utrustning numera? Tidigare har ju båda haft egna teknikshoppar men lyckas inte hitta något när jag googlat runt. Vet att de gjort sig av med det mesta intressanta analoga utrustningen iom de gått över till digitalt och känns som de bunkrar undan alla gamla Neumann mickar istället för att sälja och enbart hyr ut dem till vissa utvalda. 

Men vem vet kanske finns det kvar något gammalt SSL, Neotek eller Harrison bord å annat matnytttigt i något förråd på någon lokal station som de någon gång måste sälja någon gång haha. 

Någon här på forumet som jobbar/jobbat där nyligen som har koll vilka firmor/sidor/personer en bör ha koll på? 

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Kontakta dem och se vad de säger.

pdac (oregistrerad)
Postat
31 minuter sedan, Die Hard säger:

Kontakta dem och se vad de säger.

Det var min tanke att göra men tänkte jag slängde ut en fråga här först med ifall någon redan gjort detta nyligen eller hade tips om vem eller vilka en bör kontakta. 

SR hade i alla fall förut en person som hade hand om allt som rörde deras teknikshop men han gick i pension för rätt många år sedan. 

SVT hade en teknikshop för bara något år iaf å sålde då enligt uppgift även en del av SRs grejer plus att de på den tiden upphandlade teknik tillsammans i ramavtal. 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.