Farbrorhumla Postat 22 oktober 2018 Postat 22 oktober 2018  Samplar och samplar men blir aldrig nöjd đ stör mig pĂ„ surrandet i leadet vill ha ett mjukare surrande fast inte ta bort det hur ska jag göra hĂ„llit pĂ„ med fl i 4 mĂ„nader nu och Ă€r inne pĂ„ min 3 lĂ„t fast dom andra Ă€r ju inte riktig klara i heller men denna har jag lagt ner mycket tid pĂ„. kör delay, eq2, limit,reeverb,filter,stereo enchant. Â
Farbrorhumla Postat 23 oktober 2018 TrĂ„dstartare Postat 23 oktober 2018 Nexus Ă€r surrigt. đ funderar pĂ„ att kanske göra ett ljud i Lennart om jag inte fĂ„r rĂ€tt pĂ„ det.
Farbrorhumla Postat 24 oktober 2018 TrĂ„dstartare Postat 24 oktober 2018 Hej đ leadet Ă€r ifrĂ„n nexusÂ
van Caine Postat 24 oktober 2018 Postat 24 oktober 2018 Finns bokstavligen tusentals saker som heter Nexus (UngefÀr som "Nebula" Har tre olika plugins som heter sÄ, och ingen av dem var vad jag var ute efter), Àr det nÄn lÄt du tagit riffet frÄn? LÄter inte som en vÀldigt svÄr sak att knÄpa ihop sjÀlv via vanliga VST-instrument.
Farbrorhumla Postat 24 oktober 2018 TrĂ„dstartare Postat 24 oktober 2018 Har löst det nu đ nexus Ă€r ett pluggin https://splice.com/plugins/155-nexus-vst-au-by-refx Har fastnat i 2 dagar pĂ„ ett cord i lĂ„ten som kommer efter sĂ„ngen đ inte hittat det perfekta ljudet samt cordet men jag samplar vidare och provar mig fram. ljudet i bakgrunden av sĂ„ngen Ă€r jag nöjd med men efter det vill jag ha ett nytt cord som kör igĂ„ng.
Farbrorhumla Postat 24 oktober 2018 TrĂ„dstartare Postat 24 oktober 2018 Tack sĂ„ mycket för att du tar dig tid đ och Ă€r dĂ€r nĂ„got i lĂ„ten du vill kritisera fĂ„r du gĂ€rna göra det.
Farbrorhumla Postat 25 oktober 2018 TrĂ„dstartare Postat 25 oktober 2018 ?förlĂ„t Ă€r dĂ„lig pĂ„ att förklara nĂ€r det kommer till musik trodde man samplade nĂ€r man försökte Ă€ndra synt ljudet men  försöker bygga ett ljud som passar till ett cord  efter âi feel loveâ sĂ„ngen bryts,. Sen har jag redan gjort corde och ljud i bakgrunden pĂ„ sĂ„ngen jag lĂ€nkade  men glömde att sĂ€nka ljudet pĂ„  sĂ„ngen sĂ„ den dödar cordet ganska sĂ„ rejĂ€lt?
arkade Postat 28 oktober 2018 Postat 28 oktober 2018 PĂ„ 2018-10-25 pĂ„ 17:03, Farbrorhumla sĂ€ger: ?förlĂ„t Ă€r dĂ„lig pĂ„ att förklara nĂ€r det kommer till musik trodde man samplade nĂ€r man försökte Ă€ndra synt ljudet men  försöker bygga ett ljud som passar till ett cord  efter âi feel loveâ sĂ„ngen bryts,. Sen har jag redan gjort corde och ljud i bakgrunden pĂ„ sĂ„ngen jag lĂ€nkade  men glömde att sĂ€nka ljudet pĂ„  sĂ„ngen sĂ„ den dödar cordet ganska sĂ„ rejĂ€lt? Fattar inte vad du menar riktigt.. HĂ„ll tillbaka med musiktermerna nĂ€r du inte har lĂ€rt dig dem Ă€n đ ... Man blir bara förvirrad.  Om du vill kopiera ett synth ljud sĂ„ Ă€r det bĂ€sta du kan göra att lĂ€ra dig en synth till 100%. Vet inte vad du anvĂ€nder, men kolla upp nĂ„gon guide pĂ„ youtube. NĂ€r du lĂ€rt dig hur din synth funkar, dĂ„ kan du lyssna dig till det och Ă„terskapa synthen đ  För övrigt sĂ„ lĂ„ter din synth extremt dĂ„ligt.... VĂ€ldigt mycket brus. Vet inte om det Ă€r ljudet eller din mixning.. Iallafall, lĂ€r dig anvĂ€nda din synth.Â
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.