Farbrorhumla Postat 22 oktober 2018 Postat 22 oktober 2018 Samplar och samplar men blir aldrig nöjd 🙂 stör mig på surrandet i leadet vill ha ett mjukare surrande fast inte ta bort det hur ska jag göra hållit på med fl i 4 månader nu och är inne på min 3 låt fast dom andra är ju inte riktig klara i heller men denna har jag lagt ner mycket tid på. kör delay, eq2, limit,reeverb,filter,stereo enchant.
Farbrorhumla Postat 23 oktober 2018 Trådstartare Postat 23 oktober 2018 Nexus är surrigt. 🙂 funderar på att kanske göra ett ljud i Lennart om jag inte får rätt på det.
van Caine Postat 24 oktober 2018 Postat 24 oktober 2018 Finns bokstavligen tusentals saker som heter Nexus (Ungefär som "Nebula" Har tre olika plugins som heter så, och ingen av dem var vad jag var ute efter), är det nån låt du tagit riffet från? Låter inte som en väldigt svår sak att knåpa ihop själv via vanliga VST-instrument.
Farbrorhumla Postat 24 oktober 2018 Trådstartare Postat 24 oktober 2018 Har löst det nu 🙂 nexus är ett pluggin https://splice.com/plugins/155-nexus-vst-au-by-refx Har fastnat i 2 dagar på ett cord i låten som kommer efter sången 🙂 inte hittat det perfekta ljudet samt cordet men jag samplar vidare och provar mig fram. ljudet i bakgrunden av sången är jag nöjd med men efter det vill jag ha ett nytt cord som kör igång.
Farbrorhumla Postat 24 oktober 2018 Trådstartare Postat 24 oktober 2018 Tack så mycket för att du tar dig tid 🙂 och är där något i låten du vill kritisera får du gärna göra det.
Farbrorhumla Postat 25 oktober 2018 Trådstartare Postat 25 oktober 2018 ?förlåt är dålig på att förklara när det kommer till musik trodde man samplade när man försökte ändra synt ljudet men försöker bygga ett ljud som passar till ett cord efter ”i feel love” sången bryts,. Sen har jag redan gjort corde och ljud i bakgrunden på sången jag länkade men glömde att sänka ljudet på sången så den dödar cordet ganska så rejält?
arkade Postat 28 oktober 2018 Postat 28 oktober 2018 På 2018-10-25 på 17:03, Farbrorhumla säger: ?förlåt är dålig på att förklara när det kommer till musik trodde man samplade när man försökte ändra synt ljudet men försöker bygga ett ljud som passar till ett cord efter ”i feel love” sången bryts,. Sen har jag redan gjort corde och ljud i bakgrunden på sången jag länkade men glömde att sänka ljudet på sången så den dödar cordet ganska så rejält? Fattar inte vad du menar riktigt.. Håll tillbaka med musiktermerna när du inte har lärt dig dem än 😛 ... Man blir bara förvirrad. Om du vill kopiera ett synth ljud så är det bästa du kan göra att lära dig en synth till 100%. Vet inte vad du använder, men kolla upp någon guide på youtube. När du lärt dig hur din synth funkar, då kan du lyssna dig till det och återskapa synthen 🙂 För övrigt så låter din synth extremt dåligt.... Väldigt mycket brus. Vet inte om det är ljudet eller din mixning.. Iallafall, lär dig använda din synth.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.