davand Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 Hej! Jag funderar på att bygga en enkel hörlursförstärkare med 2 eller 4 utgångar. Jag undrar om någon vet om det finns någon enkel ritning eller byggsats på en sådan eller om ni kan beskriva direkt hur man gör. /David
ChrioN Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 Det där enkla aset ser nice ut. Blev lite sugen nu på att bygga en 4kanalers sådan. Men vart ska potten sitta?
Peder Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 Hej! Här och därefter batterierna och gröpa ur och sedan i med batterierna slutligen färdig somså! Bygget är identisk klon av Grado RA-1 à $425, fast med bättre komponenter o kostar några hundra, inkl träblock att gröpa i! MVH-Peder
ChrioN Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 Peder, skojar du med mig? gatan vad fett! ska verkligen kolla närmre på detta här.
hegobald Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 Förutom att det kan vara kul att löda och bygga nåt själv så finns det billiga bra lösningar att köpa färdigt också. En sån häringa burk kostar runt 1200:- ny Tekniska data här: http://www.behringer.com/HA4700/index.cfm?lang=ENG
Peder Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 Hej! Behringer är bättre än man tror men... man vill ha bättre! ChrioN! Eehh det är inte Peder som byggt den 🙂 men den är faktiskt så enkel att han hade kunnat göra det! Finns annars hur galna hembyggen som helst, exempelvis dessa sanslöst seriösa hembyggen! 🙂 av Per-Anders! MVH-Peder
Vallhagen Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 "Why a discrete design when an opamp is cheaper and more or less equally good? The feeling of a discrete design. Fun to design and calculate and tailoring the performance. Cool to do something crazy. " ...citat per-anders 🙂 ...men fan, nu blev jag oxå sugen på att bygga nåt... När budgeten är i botten är det ju faktiskt ett rätt illigt nöje:) /Bengan
ChrioN Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 Synd att man inte kan ett skit om elektronik. Detta suger stört. 🙂
Peder Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 Föresten, varför batterier? Lathet? Hej! Nej, esoteriskt välljud är anledningen fast här där jag sitter med massa små ettriga batterieliminatorer runt omkring mig, är jag böjd o hålla med - på minst ett sätt! MVH-Peder
hegobald Postat 3 maj 2005 Postat 3 maj 2005 Synd att man inte kan ett skit om elektronik. Detta suger stört. 🙂 Cheer up ChrioN 🙂 Här finns en länk för nybyggare i elektronik http://www.madlab.org/ 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.