Musiker81 Postat 8 oktober 2018 Postat 8 oktober 2018 Hej Jag undrar om mitt interna RME AIOljudkort har nånting med midi att göra. Speciellt undrar jag det när jag i framtiden inte ska koppla midi ut från mitt digitalpiano till ljudkortets midi in eftersom att jag ska byta digitalpiano till ett som inte har midi ut utan det har Usb ut och då kopplar man ju det inte till ljudkortets midi in utan till en Usbport i datorn.
Die Hard (oregistrerad) Postat 8 oktober 2018 Postat 8 oktober 2018 Nej det har inte med det att göra. Det är bara plugga in i USB och köra på
Musiker81 Postat 8 oktober 2018 Trådstartare Postat 8 oktober 2018 Om inte ljudkortet har nåt med midi att göra vad har då med midi att göra.
Die Hard (oregistrerad) Postat 8 oktober 2018 Postat 8 oktober 2018 Det är inte vad jag vet många ljudkort i dagens läge som använder sig av midi in och ut på sina ljudkort. Detsamma gäller de flesta midikeyboards. Istället har uttag för usb istället. Vissa kan ha både och. Det är keyboarden som har med midi att göra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.