Penther Postat 5 oktober 2018 Postat 5 oktober 2018 Hej, jag har ett par studiomonitorer som jag haft i några år nu, dom används inte så ofta. En sak som börjat hända med den ena, är att ljudet försvinner. Då kan det räcka med att jag stänger av den och sätter på det, så funkar den igen. Någon som vet vad det beror på? Det är behringer truth b2030a monitorer
Die Hard (oregistrerad) Postat 5 oktober 2018 Postat 5 oktober 2018 Tja, köper man behringersaker så får man räkna med att livslängden inte blir så lång. Släng dem på tippen och köp dig något bättre.
antor Postat 5 oktober 2018 Postat 5 oktober 2018 För att ge ett konstruktivt svar: Försök utesluta alla andra fel, byt kablar osv. Om det inte är garanti kvar kan du öppna och se om nåt är uppenbart galet eller luktar bränt eller whatever. Men börja inte göra något inuti om du inte har nån aning. Att det funkar bra efter omstart lutar ju åt överhettning men det är inte säkert.
Penther Postat 5 oktober 2018 Trådstartare Postat 5 oktober 2018 6 minuter sedan, antor säger: För att ge ett konstruktivt svar: Försök utesluta alla andra fel, byt kablar osv. Om det inte är garanti kvar kan du öppna och se om nåt är uppenbart galet eller luktar bränt eller whatever. Men börja inte göra något inuti om du inte har nån aning. Att det funkar bra efter omstart lutar ju åt överhettning men det är inte säkert. Tack för ditt svar. Det jag funderar på är, jag typ stänger av och direkt på, så funkar det. Men kablarna kan alltså bli knasiga trots att man typ aldrig rör dem?
antor Postat 5 oktober 2018 Postat 5 oktober 2018 4 timmar sedan, Penther säger: Men kablarna kan alltså bli knasiga trots att man typ aldrig rör dem? Det är såklart osannolikt, men det är väl gratis för dig att testa att bara byta plats på kablarna mellan högtalarna?
candybag Postat 7 oktober 2018 Postat 7 oktober 2018 Det brukar finnas en switch som gör att högalaren stänger av sig efter en tids inaktivitet. Normalt skall de gå igång igen av en tillräckligt hög ljudsignal. Det är inte denna switch du råkat komma åt på baksidan?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.