Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har låtar i wav-filer sparade på PCn som jag vill konvertera till mp3. Går det att göra i Windows media player, i Real Player eller finns det nåt gratis program att ladda hem?

Annons
Postat

Nej, du kan inte göra det i de program du nämner. Jag använder Xing, Audio Catalyst (dessa är jättebra) men jag minns inte om de är gratis eller inte...jag fick dem av en vän så de kan ju vara piratkopierade(?)

gratisprogram finns i alla fall. Ett bra heter Rightclick mp3 (du bara högerklickar på filen eller mappen och så kan du koda med valfri bitrate.

Hämta här:

http://my.execpc.com/~sfritz/rc-mp3/

Postat

jag anv cdex , finns att hämta Här

Postat

Jag tackar för uppgiften, jag ska ladda hem och prova!

Postat

Ärade kollegor af den ädlaste av konstformer, "tracka" trummor! 😄

Ta er 1 minuts tid och lyssna från jukebox från: www.cromonic.com

Där finns några ljud exempel från ett session jobb jag gjort.

Antingen är jag väldigt självgod eller har jag lyckats med mitt sound.

(Det skrev jag bara för att ni ska lyssna he,he)

Nu till problemet.

Allt är inspelat via meshheads, vissa ljud bl.a. ambiencen är från DFHS.

Det fattas lite äkta liv i trummorna.

Kortfattat, hur kan jag få samma ljud med riktiga trummor?

DFHS är ju baserat på midi och som alla vet är inte midi samplekorekt.

Triggar jag av trummorna med AP Trigga så får jag inte med den "goa" ambiencen i DFHS.

En annan teknik jag funderat över är att göra om alla spår till midi i melodyne och sen bounca i DFHS men om det synkar det är en annan fråga.

Så nu sitter jag med riktiga trummor men lyckas inte få lika bra ljud som med mesh heads.

Nedan följer en kopia av det jag skrev på toontracks hemsida för den som orkar läsa mer ingående.

--------------------------------------------------------------------------------

I have a odd question but it would REEEALLY help me goin to the next level of music production with DFHS.

Until now I recorded all drums (not cymbals)

via mesh heads through my Ddrum4.

my last session jobb as adrummer you can hear at

I worked my as off to fix a preset of my FX and I actually love my sound with the exeption of the "natural feel" from real drums and THEN triggered from DFHS.

Now I bought mics for all drums my drums and will record them the normal way and trigger all drums with the exellent AP Trigga.

How can I still use my DFHS superior sounds?

is there any way to mapp my samples after Sonor kick all 127 velocity layer for example?

If I manage to do this i will still not get all my sounds through the ambince mics for example???

I was thinking of imoprt all drum tracks in melodyne and make every single wave to midi, put it together and then do the normal DFHS bounce just to reach my Ambience.

Its seems to be A LOT of work to do it and i still dont know if its gonna work against the real drum hits in the cymbals. (sample correct?)

All in all.

How can I use DFHS with real drum recordings in the best way and still get the same good sound i have with my mesh heads??

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.