The Letdwn Postat 20 september 2018 Postat 20 september 2018 Jag använder Logic Pro X och har nu fått ett riktigt stort problem: Ljudet klipper till den grad att det omöjligt jobba. Jag trodde först att det berodde på att min hårddisk på macen var nästintill överfull så jag rensade undan och har nu strax över 20 gb ledigt på hårddisken. Jag startade om daton och logic men trots detta kvarstår problemet. Vad är grejen? Vad kan jag göra? Känns riktigt surt. Datorn är 100 % (med undantag av att jag lyckats få något aggressivt pop-up som poppar upp ofta) och inte alls gammal så kan knappast vara hårdvara-relaterat. HELP ME OUT! Tack.
Die Hard (oregistrerad) Postat 20 september 2018 Postat 20 september 2018 "något aggressivt pop-up som poppar upp ofta". Tja det låter som ett typiskt virus som ställer till det för dig. 20 GB ledigt,det var inte mycket. Det sackar ner datorn också. Dags skaffa en extern hd?
JakobP Postat 21 september 2018 Postat 21 september 2018 +1. Du ska försöka ha åtminstone 15% ledigt på hårddisken för att den ska jobba bra, hur stor är disken ? "Aggressiva popups" låter inte bra, du har väl inte installerat MacKeeper, CleanYourMac eller liknande ?
The Letdwn Postat 21 september 2018 Trådstartare Postat 21 september 2018 9 timmar sedan, JakobP säger: +1. Du ska försöka ha åtminstone 15% ledigt på hårddisken för att den ska jobba bra, hur stor är disken ? "Aggressiva popups" låter inte bra, du har väl inte installerat MacKeeper, CleanYourMac eller liknande ? Disken är 121,12 GB. Har 23,07 GB ledigt. Nä sjukt random alltså. Ingen aning hur jag lyckats få det eller från vilken källa. Känner dessvärre igen MacKepper men kan inte se att jag har skiten på datorn nu när jag kollar?
The Letdwn Postat 21 september 2018 Trådstartare Postat 21 september 2018 20 timmar sedan, Die Hard säger: "något aggressivt pop-up som poppar upp ofta". Tja det låter som ett typiskt virus som ställer till det för dig. 20 GB ledigt,det var inte mycket. Det sackar ner datorn också. Dags skaffa en extern hd? Faktum är att det är precis det jag bestämt mig för att göra - köpa en extern ssd-disk som jag kan jobba från och ha alla musikrelaterade grejer på. Tankar/tips?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.