van Caine Postat 2 september 2018 Postat 2 september 2018 Jag brukar verkligen avsky digitala distar och saturators, de är mer ett nödvändigt ont i brist på bättre än något som brukar ge mig nån direkt glädje. Men plötsligt så hittar jag Contemporary Colors från nystartade Endeavor FX! Enkelt förklarat så är det en multibands saturator, med lite fina trix i rockärmen. Det är flera saker som gör denna unik jämfört med sina konkurrenter, inklusive två olika typer av distorsion, där digital är mer rak och i mitt tycke mer användbar, och analog är mer dämpad och fin på att bryta av harschness och liknande. Poke är tydligen någon form av dynamisk distorsion. Inte klurat ut den biten helt än, men effekten är inte dum alls till rätt saker. För den som är intresserad, och varför jag skriver tråden, är att den nu är på rea för en tredjedel av priset det får efter sin introduktion. Jag vet inte exakt hur länge till det är, då det ändå är den andra idag så borde den vart slut redan i förrgår, men kanske inte tar slut förrän Måndag eller så heller. Anyhoo, good shit som faktiskt skiljer sig åt från mänden ?http://endeavorfx.com/contemporary-color.html 1 1
Die Hard (oregistrerad) Postat 3 september 2018 Postat 3 september 2018 Testade den och...ja den är riktigt bra. De allra flesta dist och saturationpluggar är inte så värst bra som man kan önska sig. Kör med df-xcite och tycker den är bra med så kan inte motivera mig investera i en annan. Har redan så mycket annat att lägga stålar på nu. Med den här gäller det att använda den diskret för bästa resultat som saturator. Men vill man dista ned något rejält så är det bara dra på.
pme (oregistrerad) Postat 3 september 2018 Postat 3 september 2018 350 kr är väl inte orimligt dyrt heller.
Die Hard (oregistrerad) Postat 3 september 2018 Postat 3 september 2018 Nä men om man redan har sitt behov täckt finns det inget behov fylla på. Använder ganska lite idag som är favoriter när det gäller pluggar. Bättre satsa på fortsätta utveckla och bli än bättre på mixa istället än vara fast i pluggträsket och köpa mer och mer och mer allt som man inte behöver.
Growingart Postat 5 september 2018 Postat 5 september 2018 Erbjudandet är förlängt till september. Företag får dra moms också. 1
YellowStudio Postat 6 september 2018 Postat 6 september 2018 Tack för tipset. Den här fastnade jag för.
Casperfren Postat 6 september 2018 Postat 6 september 2018 I demovideon blev jag inte jätteimpad, men kanske om jag demar den
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.