Monteverdi Postat 24 augusti 2018 Postat 24 augusti 2018 Hej alla, Jag håller på att försöka sätta mig in i hur man bygger ett relativt ljudisolerat rum i rummet. Syftet är att både stänga ute och inne ljud, det ska spelas endast ett instrument i rummet och det kommer inte överskrida 60 dB. Rummet behöver inte stänga ute mer än kanske 50dB. Jag kan väldigt lite om allt detta och har ringt runt till en del akustiker och funnit de kostnadsestimat jag fått från dem som ganska dyra. Ingen levererar ett ventilerat rum med yttermåtten 1.2*1.2*2.2 (M) för under 50 000 SEK. När jag tittar på marknaden av så kallade silent Booths i USA så ser jag att kostnaden för dessa börjar på ungefär 3500 USD. Min fråga i detta forum är som ni kanske kan ana större än jag ens tror någon orkar besvara här. Av den anledningen är min fråga i första hand om ni här känner till någon duktig akustiker eller liknande som skulle vara intresserad av att hjälpa mig hitta en billig lösning utan att tumma på kvaliteten.
ostfisk Postat 25 augusti 2018 Postat 25 augusti 2018 Har själv dålig koll på vad det kan tänkas kosta men Wellness på detta forum är väldigt kunnig i detta område! Han skulle jag rekommendera att du kontaktade! 🙂
Monteverdi Postat 27 augusti 2018 Trådstartare Postat 27 augusti 2018 Tack för svar. Jag testar med det.
Bunkert Postat 20 oktober 2018 Postat 20 oktober 2018 Hur har det gått? http://www.diffusor.com/ Kolla med Matts Odemalm, han kan rita studio åt dig, så kan du bygga den själv, och sedan hjälpa till att mäta upp rummet och justera, så du får en helt frekvenslinjär lyssning!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.