Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Hej till alla vänner i Sverige!

Här är ett litet bidrag från Fyrasson, ett svenskt band från Tyskland.
Vi är en duo som består av en basist (Elisabeth) och en gitarrist / sångare (Christoph).
Vi skulle vara glada om du kunde göra kommentarer eller bedömningar. Här är våra två låtar '' Tiden Förfesta '' och '' Norrskenet ''.

Med vänliga hälsningar Elisabeth & Christoph från Tyskland!
Annons
Postat

Hej, Svenskan i låten är inte ok. Den låter konstigt med ovanliga betoningar och jag tror jag hört även grammatikaliska fel.

Jag själv kommer från Tyskland med pratar flytande Svenska snart i 40 år. Jag har gett upp att sjunga på Svenska för jag inte blir

av med min Tyska brytning, den låter helt enkelt för jävligt ... ;-(

Postat (redigerat)
På 2018-08-22 på 10:55, HomerJSimpsson säger:

Hej, Svenskan i låten är inte ok. Den låter konstigt med ovanliga betoningar och jag tror jag hört även grammatikaliska fel.

Jag själv kommer från Tyskland med pratar flytande Svenska snart i 40 år. Jag har gett upp att sjunga på Svenska för jag inte blir

av med min Tyska brytning, den låter helt enkelt för jävligt ... ;-(

Det är ju inte bara brytningen...  Det finns i stort sett ingen mening i låten som man förstår.. Google translate hade gjort ett bättre jobb,tyvärr. Roligt var det iallafall 😄 

Redigerat av arkade

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.