dennykarlsson Postat 21 juli 2018 Postat 21 juli 2018 Tjenare! önskar feedback på allt ifrån arr till mix ? Att det känns väldigt mycket ”Avicii” vet vi redan ?
HomerJSimpsson Postat 22 juli 2018 Postat 22 juli 2018 Hej, mitt första intryck var att de djupa tonerna inte kommer fram ordentligt. "Basen hörs när den saknas ..." Jag fick skruva upp basen till max för att de skulle komma fram mer och då var det ändå sisådär. Måste dock reservera mig för evtl fel i min anläggning, jag håller på att koppla ihjäl mig och vet knappt vad ja gör men vanligtvis kommer basen bra genom den... Annars gillar jag låten, bra röst och tycker att den borde gå raka vägen till typ P3 ...
crillemannen Postat 23 juli 2018 Postat 23 juli 2018 Ok, lite konstruktiv kritik. Sången kunde mixats bättre, känns som den borde vara mer crisp, mer pressad och tydligare. Mixen i sig är inte heller så fet som den borde, speciellt basen men lågmid punchen är bra. Låten som sådan känns bra rent instrumentalt men toplinen dvs sången behöver vara bättre, Avicci's styrka och många andra EDM snubbar gör så jäkla bra sång melodier och har man inte det så är det svårt att hävda sig. Bra jobbat!
dennykarlsson Postat 23 juli 2018 Trådstartare Postat 23 juli 2018 Tack så jättemycket för kritiken! Precis sånt man behöver när man själv tycker att det inte finns mer att göra så att säga ???
Casperfren Postat 23 juli 2018 Postat 23 juli 2018 Nice vibe. Det är mycket vunnet att det har en vibe! Vissa ljud låter något 90 tal på ett lite skabbigt sätt Låter rätt omixat Gillar sången. Ibland känns dock text och melodier något osjävklara när det blir en övergång i låten. Övergångarna i allmänhet känns inte helt självklara Det sagt, bra jobbat!! 5 år till så är du absolut inte omöjligt på avvicis nivå! Finns en vibe som sagt, så det är bara att köra på!
arkade Postat 2 augusti 2018 Postat 2 augusti 2018 (redigerat) Det låter bra, och du har potential. Låter dock inte så unikt. Var inte rädd att experimentera lite. Om jag ska vara perfektionist... Bra sångare, dock är något lite små-cringe i sången & texten.. Känns lite.. Gammalt? Lite för mycket schlager för min smak, pga sångaren följer tonarten på melodin konstant i refrängen, och så är inte strukturen på modern musik. Passar nog i melodifestivalen dock. 😛 Lite slappare sång hade vart nice. Märkte också att loggan känns som en rip-off av alan walkers logga. Redigerat 2 augusti 2018 av arkade
dennykarlsson Postat 8 augusti 2018 Trådstartare Postat 8 augusti 2018 Tack än en gång för bra kritik! ? Vi tar med oss detta i nästa låt ????
Manne Östling Postat 8 augusti 2018 Postat 8 augusti 2018 Det finns säkert mer saker jag kan kritisera men det enda jag kan tänka på just nu är att verserna kanske borde ha lite mer bass, annars är det en bra låt!
friggan Postat 8 augusti 2018 Postat 8 augusti 2018 Nu har jag kanske inte samma "musiköra" som ovanstående användare, men jag gillade detta!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.