Bresho Postat 17 juli 2018 Postat 17 juli 2018 Tjenare! tänkte lägga ut den här jag jobbat på lite! Vet ej om introt är lite för långt men ni får väll komma med tips på vad som kan förbättras med just denna 😄 Använd hörlurar 😉
HomerJSimpsson Postat 22 juli 2018 Postat 22 juli 2018 Hej, jag upplever introt också som lång ... den bygger en spänning och nyfikenhet på vad som kommer skall ...men lite lång ... låter som typ samba övergår i pianojazz ...övergången fungerar inte för mig, dels kvalitet av mixing, dels passar parterna inte ihop, för min smak alltså ... Ha det gott ! 1
arkade Postat 2 augusti 2018 Postat 2 augusti 2018 På 2018-07-22 på 10:15, HomerJSimpsson säger: Hej, jag upplever introt också som lång ... den bygger en spänning och nyfikenhet på vad som kommer skall ...men lite lång ... låter som typ samba övergår i pianojazz ...övergången fungerar inte för mig, dels kvalitet av mixing, dels passar parterna inte ihop, för min smak alltså ... Ha det gott ! This. Väldigt lång hype-up som inte ökade i styrka, och inte ens ett drop efter, bara en ny pianomelodi. Flera toner är fel, samt i otakt, iallafall efter 1:47. Själva ackorden(melodin) är dock bra. Spara den till senare när du har mer erfarenhet, kan bli bra då.
flexxie Postat 5 augusti 2018 Postat 5 augusti 2018 Jag tycker introt är fett. Kan vara så långt, men de behöver lite fler sounds i det. Sen ska du inte ha ett LP-filter brus efter introt, helst ett HP-brus med impact som förs in mot pianot. Som de övre säger så är pianot i otakt, fel baslina, men om du fixar detta så hade jag verkligen gillat det. Peace. Skulle va glad om du kunde visa hur du gjorde din buildup brus i introt, skulle gärna vilja använda mig av det. Ev till denna låt:
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.