Jah Bengt (oregistrerad) Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 Hur ställer man in CDex så att den kodar med "varierande bithastighet"? Ni vet vad jag menar, eller hur? Jag kodar med Lame MP3 Encoder (version 1.27, engine 3.92 Alpha 1 MMX)
Björn Olsberg Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 (redigerat) Ingen aning om CDex har fördefinierade menyval för detta, annars är lame-switcharna jag rekommenderar: --alt-preset standard --alt-preset extreme eller --preset standard --preset extreme ...beroende på vilken version av lame du använder. I ditt fall borde det vara de översta. EDIT: Vill minnas att det är från och med lame 3.96 som de översta switcharna gäller. Redigerat 29 april 2005 av Olsberg
Jah Bengt (oregistrerad) Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 men det finns liksom ingenstans att skriva i det där. eller?
Jocke Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 Det finns nåt alternativ. Nån meny som heter VBR. Pilla där.
Jah Bengt (oregistrerad) Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 jo den har jag hittat, och det finns ett antal alternativ men man fattar inte skilnaden, och jag tänkte om nån viste vilken inställning som resulterar i vad.
spaceman Postat 30 april 2005 Postat 30 april 2005 CDex suger... 😮 Det finns ju hur många andra som är bättre.
Björn Olsberg Postat 30 april 2005 Postat 30 april 2005 Nu använder jag inte CDex själv, men du borde kunna göra ngt i stil med: 1. Hämta Lame och packa upp det till en egen mapp under Program Files. 2. I CDex, sätt Encoder till "External Encoder" 3. Sätt parametersträngen till "--preset standard" eller någon av de i mitt inlägg ovan. Bitrate blir irrelevant, då --preset standard tar hand om detta. Detta är bara en idé efter en snabbkoll på några skärmdumpar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.