Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, undrar om nån kan hjälpa till med detta problem:

Jo alltså varje gång jag slår på mina monitorer så hör jag en tung duns eller poff. Lite svårt att beskriva ljud i text men det smäller inte och ingen krack heller.. Nu har det hänt att den lilla glas-säkringen brunnit upp också och det är irriterande.

Jag tror jag gör rätt, slår på dom sist, efter mixer osv. Slår av dom först. Högtalarna är ett par Behringer 2030a. Mixern jag har är en mackie cr1604. Kan det ha med sladdarna att göra? Balanserade/obalanserade, shit jag kan pyttelite om det där...

/Erik

Annons
Postat (redigerat)

Hej!

Att man hör en liten duns eller poff är inte ovanligt att den lilla glas-säkringen brinner upp när man bara slår på/av monitorn - det är helt fel, reklamera!

Menar, ifall nu monitorn inte haft säkring så skulle dom gå sönder varje gång man satte på den och sen gå sönder igen när man stängde av dem!

Sådana monitorer blir nog inte ngn större försäljningsucce!

MVH-Peder

Redigerat av Peder
Postat

om jag inte är helt ute och cyklar kan det inte ha med sladdarna att göra. och jag tror du menar att du hör hur spänningen slås på.. och det är inget fel. då blir det en låg duns. det är ofarligt och det kommer du inte undan.de tål betydligt mer än så. du har kanske kört för hög volym eller haft otur bara. 😉 byt säkring, händer det igen. Agera! 😄

/smulan

Postat

Har bränt tre säkringar nu och därför kontaktat supporten. Hoppas dom kan ge nåt bra tips, för det lilla jag hunnit lyssna så har högtalarna varit super.

/Erik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.