Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Begriper mig inte på sån här musik men för den här sortens musik så går det allt för långt innan låten kommer igång. Är den tänkt att den ska dansas till? I såna fall behöver du tänka om lite.

Postat

Jag hade ingen speciell genre när jag skrev låten utan gjorde den och lämnade sedan sista biten som nu öppen för den feedback som du kom med nu tex.

Grymt! Det uppskattas!

Tack för du lyssande och tog dig tid!

Postat
4 timmar sedan, Die Hard säger:

Begriper mig inte på sån här musik men för den här sortens musik så går det allt för långt innan låten kommer igång. Är den tänkt att den ska dansas till? I såna fall behöver du tänka om lite.

Om du inte begriper dig på den så  ...? Det är en sådan tråkig negativ ton. 

Die Hard (oregistrerad)
Postat
2 timmar sedan, Levander säger:

Om du inte begriper dig på den så  ...? Det är en sådan tråkig negativ ton. 

Vad då negativ? Att jag tycker det tar för lång tid innan det kommer igång? Är det negativt? Eller att jag inte begriper mig på den här sortens musik? Ska man gilla en genre för att kommentera? Fattar inte vad du vill ha sagt.

Postat
13 minuter sedan, Die Hard säger:

Vad då negativ? Att jag tycker det tar för lång tid innan det kommer igång? Är det negativt? Eller att jag inte begriper mig på den här sortens musik? Ska man gilla en genre för att kommentera? Fattar inte vad du vill ha sagt.

Jag upplever dig väldigt ofta som negativ. Men om du säger att du inte är det så tror jag dig. Då är det helt enkelt bara så att jag inte förstår mig på ditt sätt att kommunicera. 🙂 Ha det fortsatt bra.

Postat

Jag samlar feedback från alla håll.. Även om du nu säger att du int ebegriper dig på den sortens musik men sedan förklarar hur den sortens musik går till. Men jag respekterar det och ja gjorde en uppdatering uifrån feedback från olika håll,

Men mer feedback uppskattas xD

Uppdateringen:

Postat

Du har väldigt mycket sidechain i hela versen och det blir lite jobbigt att lyssna på.
Sen finns det en del mixning att fixa till i refrängen, där är väldigt mycket diskant, kicken måste höjas samt så måste snaren och cymbalerna sänkas.

Lycka till!

Postat

Hej Kaffekopp!

Tusen tack för att du tog dig tid och för att du plockade ut lite mer konkreta exempel so inte bara har med smak att göra!

Jag har gjort ett nytt utkast utefter ny feedback, och jag höll helt med om att det blev för mycket sidechain så försökte lösa det enligt smak..

Kom gärna med mer feedback, hur känns mix nu tex, vad saknas, vad är bättre och vad låter skit?

Än en gång, tusen tack!!

Uppdateringen:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.