Jump to content
Annons

4 röster

1. 1. Mossman - Never Again

• 5. Weezerbra
      0
    • 4. Lite mer som nya weezer, dvs inte så bra som en 5:a :-)
      0
    • 3. Bra
      0
    • 2. Njaee..
      2
    • 1. Jag får galla upp i munnen
      0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP: Mossman

GENRE: Weezerpop

LÅTLÄNGD: 2.08

KOMPOSITÖR: Mossman

PRODUCENT: Mossman

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 2.45 MB

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:

Tidigt stadium på en låt.. endast slaskgitarrer. Introt är på tok för långt, detta kommer sig av att jag provade lite olika soloslingor, så hamnade två i början. 😆

Själva låten är gjord för att påminna så mycket som möjligt om Weezer.

Vad tycks?

Annons
Postat

Jag tycker låten har potential och weezer-influensen går tydligt fram!

Det ett tag sedan jag hörde Weezer, men jag kan inte minnas att trummisen sackade mycket på fillen. Sen tycker jag att gitarrmelodierna brister i intonation, det låter lite nybörjarfiol, lite trött. Väldigt tydlig autotune på ett par ställen. Det är sällan snyggt.

Sist en smaksak, sångaren har ett tydligt svengelskt uttal. Personligen tycker jag att det kan vara en brist om man vill göra autentisk amerikansk collegerock.

Postat

Hög potential! Du har verkligen hittat Weezersoundet på gitarrerna. Jag skulle nog ändå pröva att dra upp tempot en aning, ca 10-15 bpm. Känns lite väl släpigt, även om jag gillar släpiga låtar.

Postat

häftigt hur du lyckats fånga så mycket av weezers sound! jag har lyssnat mycket på dem.

trummorna är väl det enda som inte riktigt håller, de är för mesiga och sackiga.

kanhända att tempot på hela låten skall upp några pinnar också, om det skall bli riktigt weezer...

men görbra annars, som sagt e jag impad! kan du dela med dig av något litet tips om gitarrljudet?

Postat (redigerat)

Eftersom min midikeyboard är sönder är det Groove agent som trummar. 😲 Därav det tråkiga trummandet

Basen är en nedsänkt gitarr som låter skit, smälter dock in en del i ljudbilden och låter därför inte så illa som det kunde vara.

Ljudet är min Pod XT lajnad. inspelad 3 ggr. en tilll höger, en vänster och en centrerad. (Se Addic59's tips i tidningen playboy...nej studio!!)

Angående tempot så börjar jag bli benägen att hålla med. Den ska helt klart få lite mer fart!

Tack alla för tipsen. Jag återkommer med en ny version inom det snaraste.

EDIT: Ska även öva på min svengelska 😉

Redigerat av Mossman

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.