Casperfren Postat 2 april 2018 Postat 2 april 2018 Hallåj. Kommit över ett konstigt problem då jag gör mixvideos där jag spelar in screencapture + komprimerat ljud och högupplöst ljud separat live från mixningen. När jag sedan ska synka det högupplösta ljudet med videon, så låser dem inte med varandra, utan jag får vart 30 sekund korrigera ljudet för att passa till bilden.. vad kan detta bero på? sample rate fel borde väl bli mycket större fel på? Mvh Casper
JakobP Postat 2 april 2018 Postat 2 april 2018 Kolla så att du inte har "Follow Tempo & Pitch" bockat i region-inspectorn (på någon av dina audioregioner)
Casperfren Postat 2 april 2018 Trådstartare Postat 2 april 2018 43 minuter sedan, JakobP säger: Kolla så att du inte har "Follow Tempo & Pitch" bockat i region-inspectorn (på någon av dina audioregioner) Vet inte vad det är för nått. Kör quicktime, reaper och imovie. Programmen jobbar helt oberoende av varandra men quicktime och reapers ljudfiler synkar inte över tid i imovie. Screencapture videon blir ca 5 sekunder längre än ljudfilen från reaper. Men när jag snabbar upp videon för att matcha så blir det bättre, men det är fortfarande fram och tillbaka i timing..
slejnard Postat 2 april 2018 Postat 2 april 2018 Kan inte hjälpa med frågan men prova att gör videon direkt i reaper. Reaper har verktyg för videoeditering. Kolla youtube
Casperfren Postat 2 april 2018 Trådstartare Postat 2 april 2018 3 timmar sedan, slejnard säger: Kan inte hjälpa med frågan men prova att gör videon direkt i reaper. Reaper har verktyg för videoeditering. Kolla youtube Ska checka..:)
van Caine Postat 3 april 2018 Postat 3 april 2018 Vad har du spelat in i för framerate och är det verkligen samma som i redigeringsprogrammet? Låter som du kan ha spelat in i 30FPS drop (strikt räknat 29.976 fps), och redigerat i 25 fps, eller omvänt.
Casperfren Postat 3 april 2018 Trådstartare Postat 3 april 2018 3 timmar sedan, van Caine säger: Vad har du spelat in i för framerate och är det verkligen samma som i redigeringsprogrammet? Låter som du kan ha spelat in i 30FPS drop (strikt räknat 29.976 fps), och redigerat i 25 fps, eller omvänt. Intressant.. ska checka..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.